Hallåhallå, gör yttligare en tråd om mitt problem...
Har en aerox som går riktigt jävla slött upp till 40 km/h och efter 40-45 så drar den iväg fort som attan upp till 80-90. Har ett leovince rör och dragen vring samt variatorvikter 3,5g och hårda kopplingsfjädrar.
När jag låter moppen vara avstängd i typ 30 minuter och kör iväg går den som en klocka, men när jag stannar eller saktar ner och ska gasa upp igen så orkar den inte.
okej, finns det på twostroke att beställa hem? Min polare har en Derbi, och han köpte munstyckesats så sa han att jag kunde ta ett munstycke av han, det passar eller? Om inte ska jag ha 5 eller 6 mm? Det är en 07;a
tobberobbe skrev:Generellt sett så finns det 3 munstycken i en förgasare.
1. Huvudmunstycke
2. Lågfartsmunstycke
3. Tomgångsmunstycke.
Som namnet anger så är det nog lågfartsmunstycket som lär ändras, beroende på om den blödder/böar på lägre varv, så ta gärna en titt på det.
Förlåt men är du efterbliven?
Byt upp huvudmunstycke 5-15 + än vad du har nu du måste göra de annars kommer den antagligen skära
Förlåt men är DU efterbliven?
Det jag påpekade var bara att det även finns ett till munstycke som kan ändra gasrespons så som TS förklarar. Huvudmunstycket lär ju ändras också beroende på hur den varvar vid över 45 så som TS förklarar.