Derbi Senda går som en potta skit

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Derbi Senda går som en potta skit

Inlägg av Derbismdrd03 »

tjena har smäckt på ett mk trower på min Derbi nu. jag har haft ett annat trimrör innan som gick bra så det är inget med cdi boxen eller nått.
iaf han vägrar komma upp i varv han kommer upp tills ketchup effekten ungefär men där tar de stopp o han börjar hacka o brööla och gå dåligt. Jag har tästat lite med olika munstycken och juxxat lite med luftskruven utan någon förbättring.
så därför vänder jag mig till er
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Vad har du för munstycke nu och hur många storlekar +/- gick du?
Helt Räser
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Samma problem som jag hade med mitt yasuni :)
Testa sota ur/ kolla så inget blockerar i ljuddämparn !
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

jag har 85 på nu har testat 95 och 90 men jag hade 85 på det gamla och detta nya är ändå lite bättre men han gick dåligt med 90 me tyckte jag. Men kan de vara så känsligt att man typ får ha typ 87 eller något ?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Kan det mycket väll va.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

testa att gå ner lite då?
bibapeolola
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

skulle kunna gå ner men det känns ju nästan som om varven stryps av för att den kanske får förlite men jag kanske skall tästa 90 igen och se annars får ja köpa munstycken mellan 85 o 90.

om man ska sota ur röret eldar man inte då? för de är ju ull i metrakitet de tar la eld
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Kan likaväl vara att det är för stort. Testa o byta ner.

Sök på hur man sotar ur, du eldar inte i det iaf.. hasse har gjort några bra guider på det
bibapeolola
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Derbismdrd03 skrev:skulle kunna gå ner men det känns ju nästan som om varven stryps av för att den kanske får förlite men jag kanske skall tästa 90 igen och se annars får ja köpa munstycken mellan 85 o 90.

om man ska sota ur röret eldar man inte då? för de är ju ull i metrakitet de tar la eld
vad hade du för rör innan? prova gå neråt,
Helt Räser
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

okej ja får tästa gå neråt då.

nae de va nått konstigt märke ja hitta på racingplanet.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Sota ur röret finns 2 olika lätta sätt att göra på, det ena är dock brandfarligt och det andra miljöfarligt.

Alternativ 1: Avfettning hassse666 har gjort en Guide.

Du häller kallavfettning i röret det ska funka att skvimpa lite.
Så tejpar du för öppningarna och sätter tillexempel en petflask kork på.
Sen låter du kallavfettningen verka under cirka 12-24 timmar.

Efter vänte tiden har gått häller du ut kallavfettningen i en pet flaska eller nåt du kan ta till en milö-återvinningcentral.
Låt avgasröret torka cirka 12-24 timmar.

Alternativ 2: Är väll helt enkelt att så kallat "Elda ur avgasröret" Bensin och en liten gnista!
Viktiga är väll att stå på ett område där inget kan fatta eld och var även försiktig när du gör det här.

Alternativ 2 är väll mest effektivt igentligen men har man mycket tid kan man ju lika gärna spara bensinen och vänta 2 dygn.
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

det skall nog inte behövas bytte till 80 munstycke och nu går han hyffsat bra det är lite hackningar kvar men han går betydligt bättre jag får tästa munstycken mellan 78 och 82 och byta lite och ser om de går:)
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

Derbismdrd03 skrev:det skall nog inte behövas bytte till 80 munstycke och nu går han hyffsat bra det är lite hackningar kvar men han går betydligt bättre jag får tästa munstycken mellan 78 och 82 och byta lite och ser om de går:)
När jag hade MK rör på min Derbi körde jag med 82 munstycke och utan insugsventilen till luftfilterboxen :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

när ni snackar om att sota ut rör. det bästa sätt som jag anser att man kan sota ur ett mk trower rör är med en varmluftpistol eller en gasbrännare och hetta upp röret så allt sot bränns bort. efter man eldat på ordentligt så bankar man lite lätt på röret så alla soträster lossnar
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

ja kör med 80 nu + sportluftfilter, men skall tästa med 2 storlekar större och se om den går ännu bättre.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Derbismdrd03 skrev:ja kör med 80 nu + sportluftfilter, men skall tästa med 2 storlekar större och se om den går ännu bättre.
var nog de, för mycket bensin!

Det du kände var att den blöddrade!
Helt Räser
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

yes, men om han är må bättre nu men ändå har små (baby blödder) kvar skall jag behöva tästa att gå ner 2 storlekar till 78 då,
det låter ju som det blir väldigt lite :p Det måste väll räcka att kanske finjustera med luftsskruven eller nått ?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Derbismdrd03 skrev:yes, men om han är må bättre nu men ändå har små (baby blödder) kvar skall jag behöva tästa att gå ner 2 storlekar till 78 då,
det låter ju som det blir väldigt lite :p Det måste väll räcka att kanske finjustera med luftsskruven eller nått ?
Gå ner mer då, Sen kör du fullgas (200-300m) och stänger av den tvärt (håll in kopplingen) ta loss tändstiftet å kolla färgen
Helt Räser
Skriv svar