tjena har smäckt på ett mk trower på min Derbi nu. jag har haft ett annat trimrör innan som gick bra så det är inget med cdi boxen eller nått.
iaf han vägrar komma upp i varv han kommer upp tills ketchup effekten ungefär men där tar de stopp o han börjar hacka o brööla och gå dåligt. Jag har tästat lite med olika munstycken och juxxat lite med luftskruven utan någon förbättring.
så därför vänder jag mig till er
jag har 85 på nu har testat 95 och 90 men jag hade 85 på det gamla och detta nya är ändå lite bättre men han gick dåligt med 90 me tyckte jag. Men kan de vara så känsligt att man typ får ha typ 87 eller något ?
skulle kunna gå ner men det känns ju nästan som om varven stryps av för att den kanske får förlite men jag kanske skall tästa 90 igen och se annars får ja köpa munstycken mellan 85 o 90.
om man ska sota ur röret eldar man inte då? för de är ju ull i metrakitet de tar la eld
Derbismdrd03 skrev:skulle kunna gå ner men det känns ju nästan som om varven stryps av för att den kanske får förlite men jag kanske skall tästa 90 igen och se annars får ja köpa munstycken mellan 85 o 90.
om man ska sota ur röret eldar man inte då? för de är ju ull i metrakitet de tar la eld
Sota ur röret finns 2 olika lätta sätt att göra på, det ena är dock brandfarligt och det andra miljöfarligt.
Alternativ 1: Avfettning hassse666 har gjort en Guide.
Du häller kallavfettning i röret det ska funka att skvimpa lite.
Så tejpar du för öppningarna och sätter tillexempel en petflask kork på.
Sen låter du kallavfettningen verka under cirka 12-24 timmar.
Efter vänte tiden har gått häller du ut kallavfettningen i en pet flaska eller nåt du kan ta till en milö-återvinningcentral.
Låt avgasröret torka cirka 12-24 timmar.
Alternativ 2: Är väll helt enkelt att så kallat "Elda ur avgasröret" Bensin och en liten gnista!
Viktiga är väll att stå på ett område där inget kan fatta eld och var även försiktig när du gör det här.
Alternativ 2 är väll mest effektivt igentligen men har man mycket tid kan man ju lika gärna spara bensinen och vänta 2 dygn.
det skall nog inte behövas bytte till 80 munstycke och nu går han hyffsat bra det är lite hackningar kvar men han går betydligt bättre jag får tästa munstycken mellan 78 och 82 och byta lite och ser om de går:)
Derbismdrd03 skrev:det skall nog inte behövas bytte till 80 munstycke och nu går han hyffsat bra det är lite hackningar kvar men han går betydligt bättre jag får tästa munstycken mellan 78 och 82 och byta lite och ser om de går:)
När jag hade MK rör på min Derbi körde jag med 82 munstycke och utan insugsventilen till luftfilterboxen :)
när ni snackar om att sota ut rör. det bästa sätt som jag anser att man kan sota ur ett mk trower rör är med en varmluftpistol eller en gasbrännare och hetta upp röret så allt sot bränns bort. efter man eldat på ordentligt så bankar man lite lätt på röret så alla soträster lossnar
yes, men om han är må bättre nu men ändå har små (baby blödder) kvar skall jag behöva tästa att gå ner 2 storlekar till 78 då,
det låter ju som det blir väldigt lite :p Det måste väll räcka att kanske finjustera med luftsskruven eller nått ?
Derbismdrd03 skrev:yes, men om han är må bättre nu men ändå har små (baby blödder) kvar skall jag behöva tästa att gå ner 2 storlekar till 78 då,
det låter ju som det blir väldigt lite :p Det måste väll räcka att kanske finjustera med luftsskruven eller nått ?
Gå ner mer då, Sen kör du fullgas (200-300m) och stänger av den tvärt (håll in kopplingen) ta loss tändstiftet å kolla färgen