Två poliser dömda för mc-jakt

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Maximax
Avstängd

Två poliser dömda för mc-jakt

Inlägg av Maximax »

Artikeln finns här
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16450465.ab
Bifogar citat
Polisens vilda vansinnesjakt på den 16-årige mc-föraren i Stockholm slutade med att ynglingen prejades ner.
Vettskrämda vittnen tvingades hoppa åt sidan.
Nu döms ett polisbefäl och en kollega för tjänstefel.
Polisbefälet och kollegan tog upp jakten på den 16-årige mc-föraren efter en misstänkt rödljuskörning i centrala Stockholm dagen före midsommarafton 2011.
Fartfylld jakt
Ynglingen hade lånat sin pappas motorcykel, trots att han saknade mc-körkort.
– Vi misstänkte att motorcykeln var stulen, har polismännen sagt.
De tog upp en fartfylld jakt, men den unge mannen vägrade stanna.
30 dagsböter
Vansinneskörningen fortsatte på gångvägen i en allé på Valhallavägen där flera vittnen tvingades hoppa åt sidan. Farten beräknas ha varit mellan 50 och 70 kilometer i timmen.
Strax därefter prejades 16-åringen och föll.
Tingsrätten anser att jakten och prejningarna utgjorde en fara.
Polisbefälet och kollegan döms till vardera 30 dagsböter för tjänstefel.
Polismännen har förnekat brott.
Vad tycker ni om detta?`
Själv tycker jag att det är förjävligt som vanligt, polisen blir dömta, dom nekar brott och så kommer dom säkert bli frikända.. Sverige i ett nötskal altså!
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

Dom får inte preja, men polisen skiter i det som dom gör med allt annat bara dom får fast än. Min kompis farsa vart jagad och polisen åkte bredvid och körde ut dörren så han flög av och polisen fick ingenting för det för att dom nekade.
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

personen som körde motorcykeln, körde den utan tillstånd polisen tog upp jakten han stanna inte=hans fel om du,bryter lagen ska du bli straffad simplarare än så är de inte

och om de är den filmen jag såg så preja inte polisen motorcykeln vid olyckan utan innan när han kör inne på ett campus då han ligger i typ 10 och han kör av vägen senare i en kurva

samma väg och område och samma person beskrivningen så antar de är samma händelse, hur som helst dålig uppfostran och nonchelant mot polisen, hans fel och han borde få sitt straff så han lär sig

sen får polisen preja någon visst-.- om du utgör fara för någon annan t.ex. du kör utan kort då ska han va vägen då får du preja av han om dem anser de är fara för någon annan

sen är den tidnignen en äcklig PK tidning som vinklar allt åt deras håll
Senast redigerad av david96 den 20 mars 2013, 13:20, redigerad totalt 5 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Coolvette
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Tja, kom rätten fram till att det var ett tjänstefel så är det ju fel av poliserna.

Överklagas domen och den ändras så var den första domen fel, vad är problemet?

Om du menar själva förseelsen så gäller för mig att om du inte är beredd att ta straffet så skall man inte ge sig in in leken och sedan komma och lipa...

Grabben kunde skadat sig själv och andra helt utan polisernas efterföljande så han skulle ha stannat hemma från början.
"Work Hard, Play Harder"
Användarens profilbild
Maximax
Avstängd

Inlägg av Maximax »

Törnan skrev:Dom får inte preja, men polisen skiter i det som dom gör med allt annat bara dom får fast än. Min kompis farsa vart jagad och polisen åkte bredvid och körde ut dörren så han flög av och polisen fick ingenting för det för att dom nekade.
Hände nästan samma för mig, jag och några kompisar körde framför en buss i ca 30, när den skulle köra om gasade vi fullt upp i ca 70 (var 60väg) så saktar vi in i 30, så bussen måste sakta in, sen fortsatte vi så, tillslut fick han nog, körde upp bredvid oss, började svänga in i mig, så jag ramlade nästan ner i diket, han verkligen svängde in i mig.
Dock riktigt kul! :)
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

polisen får preja om han är farlig i trafiken ja. Men som ja sa att han vart prejad ner i diket och han körde inte på trottoarer eller nått sånt som är farligt för andra utan han körde på vägen.
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Vad innebär preja? :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Persson97 skrev:Vad innebär preja? :roll:
Polisen kör med sitt fordon och "knuffar" av i det här fallet mc av vägen :)
Linusen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Linusen »

Maximax skrev:
Törnan skrev:Dom får inte preja, men polisen skiter i det som dom gör med allt annat bara dom får fast än. Min kompis farsa vart jagad och polisen åkte bredvid och körde ut dörren så han flög av och polisen fick ingenting för det för att dom nekade.
Hände nästan samma för mig, jag och några kompisar körde framför en buss i ca 30, när den skulle köra om gasade vi fullt upp i ca 70 (var 60väg) så saktar vi in i 30, så bussen måste sakta in, sen fortsatte vi så, tillslut fick han nog, körde upp bredvid oss, började svänga in i mig, så jag ramlade nästan ner i diket, han verkligen svängde in i mig.
idiot. det är sånna som du som gör att vi moppepojkar får dåligt rykte :evil:
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Om det skulle legitimeras att polisen fritt skulle få fara fram på det sätt som de själva vill är skrämmande. Varför i så fall inte utrusta polisens fordon med kulsprutor som kan användas när något fordon inte stannar? Det är ju samma sak då.

Helt klart har polisens gjort fel, men de behöver bara neka så läggs det hela ner.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Pumpa_TedZa
Elmoped

Inlägg av Pumpa_TedZa »

david96 skrev:personen som körde motorcykeln, körde den utan tillstånd polisen tog upp jakten han stanna inte=hans fel om du,bryter lagen ska du bli straffad simplarare än så är de inte

och om de är den filmen jag såg så preja inte polisen motorcykeln vid olyckan utan innan när han kör inne på ett campus då han ligger i typ 10 och han kör av vägen senare i en kurva

samma väg och område och samma person beskrivningen så antar de är samma händelse, hur som helst dålig uppfostran och nonchelant mot polisen, hans fel och han borde få sitt straff så han lär sig

sen får polisen preja någon visst-.- om du utgör fara för någon annan t.ex. du kör utan kort då ska han va vägen då får du preja av han om dem anser de är fara för någon annan

E du sne? Så om du skadar någon med flit då får polisen skjuta dig?
Klart gör man fel ska man få ett straff med inte på vilka villkor som helst!

sen är den tidnignen en äcklig PK tidning som vinklar allt åt deras håll
TTT = Ted Tha Tuner!

Tveka inte med att ställa frågor angående allt möjligt kan förhoppningsvis svara!
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög

Inlägg av zajkowski »

Linusen skrev:
Maximax skrev:
idiot. det är sånna som du som gör att vi moppepojkar får dåligt rykte :evil:
Det är redan för dåligt rykte för att kunna förbättras under vår livstid, tror knappast det blir bättre längre in i framtiden heller..

Inte för det tillhör ämnet, men känner mig ändå tvungen då polisen gjort samma sak som många epaförare gjort.
http://www.expressen.se/gt/polisman-kor ... -pa-huven/
http://www.vf.se/nyheter/torsby/16-arin ... epa-olycka

Ironiskt att polisen gör samma fel?
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!