Kort Info
[spoiler]Tjena TSR, ni som har hängt här lite längre kommer säkert ihåg mitt Projekt, jag slutade updatera (även fast det kom hem paket) för att jag tröttnade Gör ett nytt försök[/spoiler]
Idéer
[spoiler]*Byta/ta bort framkåpan
*höja bak?
*byta motor (Nuvarande är inge mycket att hänga i granen)
*Mer trim
*byta däck
*svarta fälgar
*Ge den ett personligt stuk
OBS: Detta är ingen "att göra lista" det är bara idéer[/spoiler]
Måste göras
[spoiler]*Fixa kopplingen
*Få motorn att gå bra/byta ut
[/spoiler]
08/01-2014
Har fixat förgasaren, den går inte riktigt igång- wow vilken nyhet!!
Video (Kompis kickar, bara startgas i videon)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1zX2wdwNQJg[/youtube]
Förgasarpill (så ser motorn ut)

Småredigerad

Historia: köpte den förra året den 6 augusti. den var relativt fräsch och hel då men saker behöver förändras som sagt. Jag har kört ganska mycket med den.
Mål: att lära mig nya saker och ha roligt och köra! och att få den att bli starkare och gå lite snabbare

på gång (/)
klart: (X)
inte köpt: ( )
ny kedja: (X)
ny stänkskärm: (X)
kolvring: (X)
lacka om stänkskärmen till svart (X)
ev. lacka om kick ( )
köpa sprayfärg (X)
nytt crossdäck bak ( )
ny förgasare 16mm (X)
nytt insug (X)
fixa gasvajer (X)
köpa ett fiddyluftfilter på biltema (X)
högkomptop. (X)
MT5 lyktkåpa+insats! ( ) PMa mig om du har det, inget trasigt eller defekt
Luhao krök (X)
KOM MED TIPS OCH FÖRSLAG HUR JAG SKA GÖRA!

bilder
[spoiler]

stänkan

kedjan

[/spoiler]
Bilder!
[spoiler]

mopeden nu

motorn utan cylindern, ganska skitigt men ska tvättas

gamla stänkan som är bortskruvad nu

mätaren. tändningslåset är borta för det var trasigt

bakdäcket som lever på sista hoppet

[/spoiler]
Update 1
[spoiler] Hej igen! nu har jag köpt sprayfärg och jag undrar om den funkar till det här, det står "...kan användas till hobbyarbete med matierial som trä, glas, keramik och metal..."

ska jag använda våtslippapper innan lackering? det står det på burken men vill vara säker

KOM IGÅG ATT GE MIG RÅD! FLERA HJÄRNOR ÄR BÄTTRE ÄN EN!

PS. har någon en förgasare till salu?

Update 2
[spoiler]
tjena allihopa, var på jula och biltema idag och köpte lite färg å våtslippapper och nya handtag. jag har tagit bilder på cylinder o röret o lite annat. kedjan som jag köpte är inte monterad än men stänkskärmen är det och det blev mycket snyggare!, dock har jag ingen bild på den :/
sen har jag slipat ner dom där "värmeskydden" eller vad man ska säga som sitter på avgasröret, jag kände för att lägga på ny svart färg på dom. :)jag har även monterat nya led-blinkers fram som jag hade hemma

kommentera

röret som ni ser är väääldigt...stort?

cylindrarna

framdrevet storlek 11

nya blinkers

gasrullen, kanske måst eköpa ny :/ sjukt sliten

jag måste slipa mera va?

låt bilden tala

Det blir nog att köpa den här förgasaren framöver

Update 3!
[spoiler]
Nu har jag kommit så långt som att lackningen är klar, resultatet duger väl ;P jag monterade nyss cylindern, 5halva

jag har tagit bilderna med mobilen så dom e rätt så dåliga

det blev en repa när jag flyttade moppen efter monteringen

bild när jag hade grundat

nya handtaget på

cylindern på

bild när skärmen e lackad och monterad

tryckstången som ni ser

Liten Update 4!
[spoiler]
var på biltema å köpte ett fiddyluftfilter, och jag har beställt en förgasare och insug 16mm! så nu går jag och väntar på att ta ut det paketet, dock inte fören om 13 dagar då jag har pengar

Kedjan är inte monterad för jag har ingen brytare eller nå sånt, och jag e på tok för lat för å börja fila bort nå länk ;P men jag kanske får låna en av en kille

Listan är updaterad, och jag har ju tänkt framöver att byta bakdäck, baklampa och göra nåt åt framlyktan men det kommer

Sen blire väl att palla sig till Jula å köpa lite olja å så men det kommer i nästa update!

Update 5!
[spoiler]
tjena, hade skrivit en hel update sen så loggades jag ut när jag skulle posta så nu lägger jag bara upp bilderna igen och skriver lite smått

jag har iaf vart ute å pillat med moppen idag och tagit lite kort på det...

lampan av

röret på

ni ser..

hållt på å ryckt lite sladdar som var dåliga plus att det verkar vara nå glapp nånstans till blinkersen

vad tror ni? skriv! ska på med en sån här sen..

mätarställning
så det var väl allt

Update 6
[spoiler]
Tjena allihopa, hoppas ni följer updateringarna

tycker ni att jag ska behålla Str8 dekalen på skärmen?
sen den där metal "plattan" som sitter under plastskärmen, behöver jag ens ha kvar den? det är bara blinkers som ska sitta på den vilket inte jag ska ha..

lacksläpp All over the place!

glöm inte att kommentera! [/spoiler]
Update 7!
[spoiler]
tjena! idag hämtade jag paketet med förgasaren å insuget, dock hade jag inte behövt köpa ett till insug

men här kommer lite bilder

från trimbutiken.se

So new...cant..stop...look at it! D:

ta-da!!
_______
och så har jag ju en reserv Dt50 som jag har tagit delar från och så, det var min brors moppe som blev stulen å kvaddad

jag tog en titt på cylindern å toplocket på den å så ser jag att det står "K-star" det är väl hög komp. top va? börjar få misstankar om mer trim än vad jag redan visste att det satt på =_= nån som vet om det är hög komp.??

sen så tog jag bort klistermärket som satt på stänkan och där satt det visst ett hål som döljdes!

....

Hi there!

KOMMENTERA!!!
Tilägg..
Nu har jag kollat båda topplocken bredvid varandra och man ser tydligt att det topplocket som jag alltid har kört med är lite djupare, så det är original och det andra topplocket går inte lika djupt, så det var högkomp.

Och det är monterat nu

edit: la till mål och updaterade att göra listan [/spoiler]
Update 8!
[spoiler]
tjena, har inte hållt på allt för länge idag men har ialla fall skruvat fast reedventilen och insuget, förgasaren lite halvt (läs nedan)
Sen så lämnade jag (eller rättare sagt pappa..) kejdan på en svetsverkstad i närheten som fick kapa den, jag fick hem den idag och länged blev perfekt!

Det artar sig!!

bonusbild på våårsooolen

Update 9!!
[spoiler]
tja tsr! nu e själva motorarbetet klar med moppen och jag har försökt att starta den! jag tankade den igår och jag ägnade hela dagen igår till att skruva ihop kopplings mekanismen, kickmekanismen, förgasaren och gasvajern

btw, jag har pillat massor med kickmekanismen och allting sitter rätt men kicken fjädrar ändå inte tillbaka

jag har inga bilder den här ggn

Hjäääälp!!![/i] [/spoiler]
Update 10!
[spoiler]
tja!! Nu har jag startat den!!

den har ingen tomgång, man måste hålla in gasen för att den inte ska dö, jag har skruvat in tomgångskruven så långt det går men det hjälper inte, måste jag köpa större/mindre munstycke? eller löser det det sig om jag flyttat trottelnålen? tacksam för snabbt svar!

Edit: den är starkare nu med 5,5hk cylinder och högkomptop men tophastigheten är jag osäker på. härlig känsla när man känner ännu mer av det där draget i accelerationen

Update 11!
[spoiler]
Jag har tagit förarbevis 30 moppe nu, hade 26 enkla frågor och jag hade 1 fel på provet!

men idag har jag monterat på det gamla fyrkantiga baklyset, under stänkskärmen så det ser ganska diskret och snyggare ut. så jag struntar i biltema lampan. jag tog en bild på fästena jag gjorde

nu ska jag bara fixa så bromslampan lyser.. glöm inte att kommentera nu

är det någon som har en MT5 lyktkåpa och en lyktinsats som jag kan köpa billigt?

Update 12!
[spoiler]
tjena nu kommer en till update.. jag har satt på fiddyfiltret nu och det gamla filtret (tror det var ett powerfilter) det var skitdåligt. det släppte in mycket små damm/sandkorn så moppen började apa sig.. men det löste sig med det nya filtret

har någon en MT5 lyktkåpa+lyktinsats över? som jag kan köpa billigt?? [/spoiler]
liten Update 13
tja har inte mekat med den så mycket längre för nu kör jag. även i skogen

Jag söker fortfarande en mt5 lykta!!

nästa grej är väl att köpa crossdäck. borde jag passa på då att lacka fälgarna svarta?? eller vad tycker ni? jag tycker det skulle bli mycket snyggare

Hoppas ni gillar detta projekt och skriv gärna nånting också