Tanklock Rieju MRX

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Xaxiz
Elmoped

Tanklock Rieju MRX

Inlägg av Xaxiz »

Hej!

För några veckor sedan köpte jag en Rieju MRX, efter att ha kört ett tag så behövde jag tanka.
Men jag fick inte upp tanklocket, jag fick med nyckel till tanklocket och nyckeln passar, bara att jag typ inte hittar vilket läge nyckeln ska vara i, jag vrider om nyckeln och tanklocket snurrar fritt, jag vrider tillbaka nyckeln och tanklocket sitter fast.

Så jag undrar om det finns någon vänlig person som vet hur man får upp tanklocket.
Användarens profilbild
BlackPearl
Elmoped

Inlägg av BlackPearl »

När det "snurrar" fritt ska det bara va att ta av det,tror jag?
"You are without doubt the worst pirate I've ever heard of."
"But you have heard of me."
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Det funkade tyvärr inte, jag försökte att dra uppåt och snurra samtidigt men det funkade inte.

Någon annan som har något tips?
Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped

Inlägg av ts_jonte »

det sitter plast "kuggar" inuti tanklocket, å personen innan har nog dragigt åt för hårt så när du ska lossa tanklocket så snurrar de väl på kuggarna så testa att lägga hela din vikt på tanklocket å snurra :lol:
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

På min drac är det låst när det "snurrar fritt" vet dock inte om det är samma sak på mrx.. :)
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Jonte: jag ska testa det så fort jag kan.
Jakzu: ja, jag känner också att det borde vara så men med tanke på att det andra läget sitter som sten så testar jag Jontes sätt :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jakzu skrev:På min drac är det låst när det "snurrar fritt" vet dock inte om det är samma sak på mrx.. :)
Precis som Jakzu säger, så ska det vara låst när det snurrar fritt och upplåst när det "sitter fast". En stor polygrip kan underlätta ibland.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Det med att lägga hela vikten på locket funkade inte, jag testade att dra hårdare i det andra läget men det funkade inte heller. Vad ska jag göra nu?..
Linusen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Linusen »

Xaxiz skrev:Det med att lägga hela vikten på locket funkade inte, jag testade att dra hårdare i det andra läget men det funkade inte heller. Vad ska jag göra nu?..
borrmaskin :(
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Njaaa, INTE så sugen på det.

Men om det kommer till det vart hittar jag nytt tanklock med lås? Om jag väljer ett tanklock utan lås, passar det till tanken?
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Risken ifall du inte har lås är ju att någon dryg jävel slänger i något :/
Skriv svar