För några veckor sedan köpte jag en Rieju MRX, efter att ha kört ett tag så behövde jag tanka.
Men jag fick inte upp tanklocket, jag fick med nyckel till tanklocket och nyckeln passar, bara att jag typ inte hittar vilket läge nyckeln ska vara i, jag vrider om nyckeln och tanklocket snurrar fritt, jag vrider tillbaka nyckeln och tanklocket sitter fast.
Så jag undrar om det finns någon vänlig person som vet hur man får upp tanklocket.
det sitter plast "kuggar" inuti tanklocket, å personen innan har nog dragigt åt för hårt så när du ska lossa tanklocket så snurrar de väl på kuggarna så testa att lägga hela din vikt på tanklocket å snurra
Jonte: jag ska testa det så fort jag kan.
Jakzu: ja, jag känner också att det borde vara så men med tanke på att det andra läget sitter som sten så testar jag Jontes sätt
Det med att lägga hela vikten på locket funkade inte, jag testade att dra hårdare i det andra läget men det funkade inte heller. Vad ska jag göra nu?..
Xaxiz skrev:Det med att lägga hela vikten på locket funkade inte, jag testade att dra hårdare i det andra läget men det funkade inte heller. Vad ska jag göra nu?..
borrmaskin
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00