Tjena, det är så att jag kommit över en Stage6 HPC 10mm vev till ett riktigt bra pris. Tanken var att jag skulle köra på en Polini Evolution 3 cylinder men då denna har 12mm kolvbult så går ju inte detta. Men såg nu att twostroke sålde en 10mm verison av Polini evolution 2 cylinder så frågan är då om 10mm veven klarar skiten, evo 2:an ska ändå kunna ge 21hk med rätt setup
Om jag nu inte kör på stage6 veven så tänkte jag mig antingen en Malossi RHQ 12mm eller en Polini Evolution 12mm och då kommer cylinder vara en Polini Evolution 3.
jag har undersökt kolvbultar och lager på jobbdet (jobbar som mekaniker) som skiljer kolvbultarna åt är omkretsen, de är lika tjockt gods. det som skilljer är nållagret. när det är större omkrets så får det plats fler rullar i lagret. men kör du på ett bra nållager så är det ingen fara teoretiskt sätt. även min jobbar kompis säger det samma. och han byggde racinghojar och tävlade. du kan lungt köra med 10mm kolvbult. tror inte polini hade haft den cylindern med 10mm kolvbult om det inte hade hållit
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
vicke1112 skrev:jag har undersökt kolvbultar och lager på jobbdet (jobbar som mekaniker) som skiljer kolvbultarna åt är omkretsen, de är lika tjockt gods. det som skilljer är nållagret. när det är större omkrets så får det plats fler rullar i lagret. men kör du på ett bra nållager så är det ingen fara teoretiskt sätt. även min jobbar kompis säger det samma. och han byggde racinghojar och tävlade. du kan lungt köra med 10mm kolvbult. tror inte polini hade haft den cylindern med 10mm kolvbult om det inte hade hållit