piercing

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

piercing

Inlägg av moppepojk »

Tjena alla moppe pojkar och er andra . Jag har nämligen fastnat för dedär med tung piercing och tänkte göra en sådan själv för jag vill inte punga ut 800kr för det.
Är det någon som har några erfarenheter inom detta? Villka. Verktyg som behövs ?
Det kanske låter om en dum idé, men det får meb ta efteråt när den är färdig :)

Tacksam för svar [/u]
xNo0ne
Elmoped

Re: piercing

Inlägg av xNo0ne »

moppepojk skrev:Tjena alla moppe pojkar och er andra . Jag har nämligen fastnat för dedär med tung piercing och tänkte göra en sådan själv för jag vill inte punga ut 800kr för det.
Är det någon som har några erfarenheter inom detta? Villka. Verktyg som behövs ?

Tacksam för svar [/u]
Så länge du inte prickar en Nerv så är det väl lungt, men surt om du prickar en närv, kan leda till att smaksinnet nedsätts kraftigt,
Men En kanyl och en bra läkarstav är vad som behövs typ,
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

hör dig runt, borde finnas nån i ditt område som kan göra gratis elr väldigt billigt :)
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

jag gör det gratis! :) de enda du behöver ta med dej är hammare å spik ;)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

xNo0ne skrev:
moppepojk skrev:Tjena alla moppe pojkar och er andra . Jag har nämligen fastnat för dedär med tung piercing och tänkte göra en sådan själv för jag vill inte punga ut 800kr för det.

Tacksam för svar [/u]
Så länge du inte prickar en Nerv så är det väl lungt, men surt om du prickar en närv, kan leda till att smaksinnet nedsätts kraftigt,
hur vet man om man träffar en närv då? eller vart ska man ta på tångan då? långt fram eller långt bak?

har iallafall beställ 5 kanyler och en läkstav nu :)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Skulle vartacksam om någon svarade . Ska nämligen göra en ikväll beroende på hur mycket öl jag får i mig
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

moppepojk skrev:Skulle vartacksam om någon svarade . Ska nämligen göra en ikväll beroende på hur mycket öl jag får i mig

langa bild när det e färdigt :D
e inte helt säker på det här nu men har hört att om man har för kort tungband så måste man klipa det först för att det skall bli bra me piercing där

edit: va bered på att din tunga kommer vara rejelt uppsvulen i ca 1 vecka framöver om du lyckas.
Senast redigerad av saile96 den 25 november 2012, 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Tungpiercing är väl den piercingen där det är viktigast att det blir helt rätt? Du borde inte göra det själv, du kommer antagligen få ta ut den inom en kort stund pga infektion eller liknande

Men bestämmer du dig för att göra det själv..

[spoiler]Labret - Läpp - Mouche - Medusa - Tunga
Vad du behöver är:
Listerine (antiba kteriellt munvatten). Vitamineraltablett, saltlösning gjort på ½ tsk salt + 2 dl kokat vatten, (2½ tsk till 1 liter kokat vatten).
1. Sug försiktigt på is dom första timmarna för att minska eventuell svullnad. Svullnaden sitter i 3-7 dagar. Skölj munnen med Listerine 2 ggr dagligen (morgon och kväll). Följ instruktionerna på flaskan. OBS! SLARVA INTE MED DETTA!!!
2. Ät någon form av vitamineraltablett, gärna med zink och E-vitamin då detta hjälper kroppen att läka.
3. Tvätta händerna noggrant. Vid labret eller mouche tvättar du utsidan med ljummet vatten och tops så att du får bort eventuella sårskorpor. Undvik att vrida på smycket så att sårskorpor kommer in i hålet. När smycket är helt rent tvättar du med saltlösning och vrider/drar smycket några gånger så att du gör rent i hålet. DETTA GÖR DU 2 GGR OM DAGEN!
4. Vid labret, mouche och läpp-piercing skall du undvika bastu, solarium och simbassänger de första 6-8 veckorna.
5. Undvik intag av varma drycker, kryddstark mat, tobak, alkohol eller andra saker som kan irritera din mun och förlänga eventuell svullnad under de 3 första veckorna. OBS! VIKTIGT!
6. När du har druckit något annat än vatten, skölj munnen med saltvatten.
7. Kontrollera regelbundet att låskulorna sitter på plats.
8. Undvik oralkontakt 6-8 veckor (oral = sex, blöta pussar etc).
9. Det är viktigt att byta ner till en kortare labret/barbell så fort läkningen tillåter så att du inte skadar tandkött och tänder.
10. Lek inte med ditt smycke innan din piercing är helt läkt. Om du leker med den kan du få ärrvävnad kring din piercing som kan vara svår att få bort. Håll din piercing så stilla som möjligt under läkningsperioden.
11. Ett tips är att byta till en ny tandborste.
Tänk också på att inte:
Ta ut smycket för tidigt, hålet läker igen väldigt fort och du kan få problem att sätta tillbaka det, vänta minst ett år eller längre innan Du tar ut Ditt smycke en längre stund.
Vid operation eller magnetröntgen kanske du måste ta ut Ditt smycke, hör av Dig till oss så hjälper vi Dig att sätta i t.ex PTFE eller annat material som sjukhusen godkänner.
Vid tungpiercing, försök att sova med huvudet högt på natten första 1-2 dagarna . Detta hjälper din kropp att hålla svullnaden nere.
Om du skall använda någon värktablett är Ipren ett bra alternativ då denna har en tendens att även minska svullnad.
Undvik att tugga på tuggummi,naglar pennor,solglasögon osv. då detta irriterar vävnaden och kan medföra att bakterier kommer in i din mun. [/spoiler]
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

2stroke skrev:Tungpiercing är väl den piercingen där det är viktigast att det blir helt rätt? Du borde inte göra det själv, du kommer antagligen få ta ut den inom en kort stund pga infektion eller liknande

Men bestämmer du dig för att göra det själv..

[spoiler]Labret - Läpp - Mouche - Medusa - Tunga
Vad du behöver är:
Listerine (antiba kteriellt munvatten). Vitamineraltablett, saltlösning gjort på ½ tsk salt + 2 dl kokat vatten, (2½ tsk till 1 liter kokat vatten).
1. Sug försiktigt på is dom första timmarna för att minska eventuell svullnad. Svullnaden sitter i 3-7 dagar. Skölj munnen med Listerine 2 ggr dagligen (morgon och kväll). Följ instruktionerna på flaskan. OBS! SLARVA INTE MED DETTA!!!
2. Ät någon form av vitamineraltablett, gärna med zink och E-vitamin då detta hjälper kroppen att läka.
3. Tvätta händerna noggrant. Vid labret eller mouche tvättar du utsidan med ljummet vatten och tops så att du får bort eventuella sårskorpor. Undvik att vrida på smycket så att sårskorpor kommer in i hålet. När smycket är helt rent tvättar du med saltlösning och vrider/drar smycket några gånger så att du gör rent i hålet. DETTA GÖR DU 2 GGR OM DAGEN!
4. Vid labret, mouche och läpp-piercing skall du undvika bastu, solarium och simbassänger de första 6-8 veckorna.
5. Undvik intag av varma drycker, kryddstark mat, tobak, alkohol eller andra saker som kan irritera din mun och förlänga eventuell svullnad under de 3 första veckorna. OBS! VIKTIGT!
6. När du har druckit något annat än vatten, skölj munnen med saltvatten.
7. Kontrollera regelbundet att låskulorna sitter på plats.
8. Undvik oralkontakt 6-8 veckor (oral = sex, blöta pussar etc).
9. Det är viktigt att byta ner till en kortare labret/barbell så fort läkningen tillåter så att du inte skadar tandkött och tänder.
10. Lek inte med ditt smycke innan din piercing är helt läkt. Om du leker med den kan du få ärrvävnad kring din piercing som kan vara svår att få bort. Håll din piercing så stilla som möjligt under läkningsperioden.
11. Ett tips är att byta till en ny tandborste.
Tänk också på att inte:
Ta ut smycket för tidigt, hålet läker igen väldigt fort och du kan få problem att sätta tillbaka det, vänta minst ett år eller längre innan Du tar ut Ditt smycke en längre stund.
Vid operation eller magnetröntgen kanske du måste ta ut Ditt smycke, hör av Dig till oss så hjälper vi Dig att sätta i t.ex PTFE eller annat material som sjukhusen godkänner.
Vid tungpiercing, försök att sova med huvudet högt på natten första 1-2 dagarna . Detta hjälper din kropp att hålla svullnaden nere.
Om du skall använda någon värktablett är Ipren ett bra alternativ då denna har en tendens att även minska svullnad.
Undvik att tugga på tuggummi,naglar pennor,solglasögon osv. då detta irriterar vävnaden och kan medföra att bakterier kommer in i din mun. [/spoiler]
Ollon och pung är också viktiga att det blir bra ;)

Mina åsikter på det hela.

Tung percing är för tjejer om du nu inte tycker om att suga *fult ord* ;)

Har du inte råd att göra det så gör det inte.

Å av att titta på vänner som gjort det själva så blir det oftast infekterat.

Vågar du tro? Finns ju en viss spärr i hjärnan som säger stopp när du ska trycka en nål genom kroppen liksom :P

Det jag hade gjort är att spara å gjort det riktigt. Det kommer du att tjäna på :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

Håller med potog !
Stor chans att det blir infekterat, för det brukar det bli om man gör det själv.
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

xDT50Rx skrev:Håller med potog !
Stor chans att det blir infekterat, för det brukar det bli om man gör det själv.

så läge man e noga me hygienen och INTE har oralsex me någon så skall det gå bra
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

moppepojk skrev:
xNo0ne skrev:

Tacksam för svar [/u]
hur vet man om man träffar en närv då?
Det märker du ;) Lär ju göra nåt så jävulskt ont om du träffar en
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

saile96 skrev:
moppepojk skrev:Skulle vartacksam om någon svarade . Ska nämligen göra en ikväll beroende på hur mycket öl jag får i mig

e inte helt säker på det här nu men har hört att om man har för kort tungband så måste man klipa det först för att det skall bli bra me piercing där

edit: va bered på att din tunga kommer vara rejelt uppsvulen i ca 1 vecka framöver om du lyckas.
Blev tyvärr inget igår för att min vänner tog sy nålen av mig och slängde den för att dom tyckte att det va onödigt .
Så jag väntar på mina kanyler och tattuerings maskin som borde komma till helgen.
Så då ska jag se fall man träffar någon nerv eller inte :P
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

moppepojk skrev:
saile96 skrev:

Blev tyvärr inget igår för att min vänner tog sy nålen av mig och slängde den för att dom tyckte att det va onödigt .
Så jag väntar på mina kanyler och tattuerings maskin som borde komma till helgen.
skall du tattuera dig själv?
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

saile96 skrev:
moppepojk skrev:
saile96 skrev:

yes , har gjort en över hela foten med en hemmagjord tattueringsmaskin men med den kan man typ inte göra raka linjer så jag har beställt en riktig nu :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

moppepojk skrev:
saile96 skrev:
moppepojk skrev: Blev tyvärr inget igår för att min vänner tog sy nålen av mig och slängde den för att dom tyckte att det va onödigt .
yes , har gjort en över hela foten med en hemmagjord tattueringsmaskin men med den kan man typ inte göra raka linjer så jag har beställt en riktig nu :)

gjorde en hemmalagad för några år sen på armen vilket resulterade i att jag bar långärmad i 3 somrar... sluta me att jag skar bort den :roll:
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

saile96 skrev:
moppepojk skrev:
saile96 skrev: skall du tattuera dig själv?

gjorde en hemmalagad för några år sen på armen vilket resulterade i att jag bar långärmad i 3 somrar... sluta me att jag skar bort den :roll:
bild xD

men gör inget sånt här hemma går bara åt helvete och du kommer ångra dig som fan om 10 - 20 år :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

FreZz skrev:
saile96 skrev:
moppepojk skrev: yes , har gjort en över hela foten med en hemmagjord tattueringsmaskin men med den kan man typ inte göra raka linjer så jag har beställt en riktig nu :)

bild xD

men gör inget sånt här hemma går bara åt helvete och du kommer ångra dig som fan om 10 - 20 år :P

har ingen bild ifrån då men kan ta en som det ser ut nu :D

btw moppepojk får man se hur din tattuering på foten ser ut nu ?
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

saile96 skrev:
FreZz skrev:
saile96 skrev:

bild xD

har ingen bild på den nu på datan men har en när den va nygjord om ni endå vill se :P
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

saile96 skrev:
FreZz skrev:
saile96 skrev:

bild xD

sorry för dubbelpost men, det kanske va lite att överdriva när den va över hela foten :P

Bild
Bild
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

moppepojk skrev:
saile96 skrev:
FreZz skrev: bild xD

sorry för dubbelpost men, det kanske va lite att överdriva när den va över hela foten :P

Bild
Bild
HAHAHA är du nöjd med den xD!
helt ärligt så är det nog den fulaste jag någonsin sett :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

FreZz skrev:
moppepojk skrev:
saile96 skrev:

Bild
Bild
HAHAHA är du nöjd med den xD!
helt ärligt så är det nog den fulaste jag någonsin sett :P
varför tror du att jag ska köpa en riktigt maskin?! xD
nej jag är inte nöjd med den och alla brudar tycker att den är sjukt ful.
men min kompis ritade den på ett papper först och då såg den okej ut men sen när den hamnade på foten blev något fel :P
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

[/quote]

gjorde en hemmalagad för några år sen på armen vilket resulterade i att jag bar långärmad i 3 somrar... sluta me att jag skar bort den :roll:[/quote]

bild xD

men gör inget sånt här hemma går bara åt helvete och du kommer ångra dig som fan om 10 - 20 år :P[/quote]

hitta inte kameran som kan ta såpas bra bilder så att det riktigt syns, e mest ett ärr kvar :D
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

saile96 skrev:

gjorde en hemmalagad för några år sen på armen vilket resulterade i att jag bar långärmad i 3 somrar... sluta me att jag skar bort den :roll:[/quote]

bild xD

men gör inget sånt här hemma går bara åt helvete och du kommer ångra dig som fan om 10 - 20 år :P[/quote]

hitta inte kameran som kan ta såpas bra bilder så att det riktigt syns, e mest ett ärr kvar :D[/quote]
bild ändå :D
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Dedär var utan tvekan den fulaste jävla tatueringen jag sett. Förstår verkligen inte hur man ens kommer på tanken att tatuera sig själv när de ser ut som fan och är kind off permanent
bibapeolola
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Nu har jag piercat tungan på mig själv 2 gånger och det gick bra båda gångerna om det va någon som villla veta :P
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

moppepojk skrev:Nu har jag piercat tungan på mig själv 2 gånger och det gick bra båda gångerna om det va någon som villla veta :P
Bild? :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Fatzy skrev:
moppepojk skrev:Nu har jag piercat tungan på mig själv 2 gånger och det gick bra båda gångerna om det va någon som villla veta :P
Bild? :)
ska kolla om jag tog någon på telefon, för jag har nämligen tagit ur den p.g.a att jag blev retad av alla mina tjejkompisar, men jag tror att jag sak ha någon :P
Användarens profilbild
creppish
Avstängd

Inlägg av creppish »

tung piercing på killar e nog det fjolligaste som finns IMO..
kör en 40mm spik genom örsnibben ist :wink:
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

creppish skrev:tung piercing på killar e nog det fjolligaste som finns IMO..
kör en 40mm spik genom örsnibben ist :wink:
tycker de är ganska fränt jag ;)
Skriv svar