Sida 1 av 1
piaggio Ciao
Postat: 23 november 2012, 13:01
av stefanolausson
Hej!
Har precis köpt en Ciao. Den startar med choken....Men när jag ger gas så dör den. Någon som vet vad som kan vara fel!? Jag har precis köpt nytt soppafilter och slangar.
Tacksam för svar snarast!
Postat: 23 november 2012, 13:17
av Mura
för litet munstycke?
rensa förgasaren ochså

Postat: 23 november 2012, 13:20
av stefanolausson
Vilket munstycke pratar du om, vart sitter det?... Jag är inte så hemma på detta med att mecka mm... Rensa förgasaren tror jag att jag ska klara....

Postat: 23 november 2012, 13:24
av Mura
stefanolausson skrev:Vilket munstycke pratar du om, vart sitter det?... Jag är inte så hemma på detta med att mecka mm... Rensa förgasaren tror jag att jag ska klara....

har du trimmat den?
Postat: 23 november 2012, 13:25
av stefanolausson
Inte jag, men den är NOG
trimmad....
Postat: 23 november 2012, 13:28
av Mura
stefanolausson skrev:Inte jag, men den är NOG
trimmad....
kan vara att den får för lite bensin isåfall!
för choken stryper luftflödet så du inte behöver lika mycket bensin
men gick den bra innan eller har det bara hänt?
är rätt vanligt kondensatorn går sönder ochså men vet inte symptomen på mopeden om den går sönder
Postat: 23 november 2012, 16:39
av PalzaR
Är det kallt ?
Postat: 23 november 2012, 17:20
av liljegrenarN
går den med choke om du inte gasar?
Postat: 25 november 2012, 10:47
av stefanolausson
Ja den går med choke om jag inte gasar.....
Postat: 25 november 2012, 12:01
av PK
motorn behöver rätt blandning av bensin och luft för att den ska gå bra. detta är olika från moped till moped.
när man gasar släpps mer bränsle igenom vilket gör att den går fortare.
choken stryper luften så att den får mer bensin. detta är bra när den är kall bland annat.
iom att den dör när du gasar och går bättre med choke så kulle jag tippa på att den helt enkelt får för lite bensin i blandningen! det är ganska pilligt för en oerfaren men det går lätt när man kan det
Huvudmunstycket som mura skrev sitter i förgasaren och bestämmer hur mycket bensin som släpps igenom. större munstycke och den får mer bensin och borde då gå bättre för dig!
finns även en luftskruv som reglerar luften som släpps in. den kan man skruuva på.
Jag tycker att du först och främst tar av förgasaren och lägger den i diselbad över natten. då blir den ren. sen tar du och skruvar fast igen och testar. händer det inget tar du bort luftfiltret och tejpar för insuget en aning så att den inte får mer luft. händer inget då byter du upp dig i storlek på munstycke.
Tycker du ska hitta någon bra guide på hur man ställer in förgasaren. min beskrivning var nog lite suddig
