Sida 1 av 1
Byta vev?
Postat: 10 juni 2008, 17:59
av DerbiBlom
Behöver man byta vev om man byter cylinder till 70cc??
Postat: 10 juni 2008, 18:04
av sebbe_mrx
beror på vad du ska skaffa för cylinder.
Orginal veven håller typ bara till airsal T6 70cc.
Men man får vara lite försiktig då. inte varva för hårt under en längre period.
Om du satsar på värre cylinder, upp emot Hebo manton måste du defenetivt byta vev.
Postat: 10 juni 2008, 18:11
av abbe_beta
som sebbe sa, veven hålle ett tag till sport cylindrar. men man ska inte varva som en idiot och inte köra som ett as då

men vill man va på den säkra sidan så byter man vev å ramlager å de
Postat: 10 juni 2008, 18:21
av DerbiBlom
En 50cc sport cylinder funkar det utan att byta vev?
Postat: 10 juni 2008, 18:34
av nisse__nice
lär man byta vev till mk sp

Postat: 10 juni 2008, 19:08
av skogen_swe
jo då är de ett måste

Postat: 10 juni 2008, 19:09
av nisse__nice
då skiter man i det då å riskerar lite
Postat: 10 juni 2008, 19:58
av eriksson2k
Du som inte äns kan byta vev kan hålla käft.
Postat: 10 juni 2008, 20:00
av nisse__nice
eriksson2k skrev:Du som inte äns kan byta vev kan hålla käft.
pratar du med mig????
Postat: 10 juni 2008, 20:04
av Gusrieju
Vev byte är ett måste vid vassa 70 cc cylindrar.
Postat: 14 juni 2008, 09:14
av LimmiL
orginalveven går bra när man kör sport men när man kommer upp i lite vassare cyllar så är det bra att byta veven
Postat: 14 juni 2008, 09:29
av meanzick
jag e lite noob, men vad gör en vev ?
Postat: 14 juni 2008, 09:35
av Ch-racer
meanzick skrev:jag e lite noob, men vad gör en vev ?
det e en typ järnbit som kolven sitter fast på. den sitter på ett fäste som snurrar när motorn snurrar och så sitter de inte helt jämt så att den bli5r högre på ena sidan och lägre på andra DVS kolven rör sej up och ner.
någon annan får gärna förklara lite bättre
Postat: 14 juni 2008, 10:00
av meanzick
aha, då va de det jag trodde
