Trimma en PGO T-Rex 50, hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Macklemore
Elmoped

Trimma en PGO T-Rex 50, hjälp!

Inlägg av Macklemore »

Hej, jag har en PGO T-Rex 50 som jag har pillat lite med, färgat om, grejjat med nudebar och satt på ett Leo Vince ZX rör på, och jag vet att man bör byta förgasarmunstycke för att få maxad effekt av röret, men min styvfar påstår att den inte går att trimma? :shock:
Då undrar jag vad det finns för strypningar, typ CDI:n och hur mycket det hjälper om jag byter ut den.
Min PGO drar redan massa soppa, och vill därför inte byta munstycke, bara axxet förändrades av röret. (Det blev bättre)
All hjälp behövs!
Tack på förhand. :lol:
Macklemore - Best rapper in world, the new Eminem
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

Ja du om du inte byter kommer inte cylinder och få tillräckligt bensin och den kommer skära
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
SimonFAEN
Elmoped

Inlägg av SimonFAEN »

Byt munstycke, kolla V-ring, köp ny CDI även om den du har är ostrypt då trim CDI funkar som de ska, kolla skorsten i luftburken..

Det är i princip det. Efter allt detta är fixat gå upp ca 20-25 storlekar om du redan inte har gått upp när du satte på röret för då räcker det att du går upp 10-15 skulle jag gissa på.

Lycka till!
Spottasnus & bränna däck.
Macklemore
Elmoped

Inlägg av Macklemore »

Okej! Det förklarar varför den skurit 2 gånger.. Hehe..
Så det finns inget annat man kan göra? V-ringen är borttagen och den gör 75~ i nedförsbacke med hemlängtan och medvind, annars 65.
CDI-boxen hjälper väl bara med varven?
Byter upp mig med förgasarmunstycken så snart jag får den lagad. Tack! :D
Macklemore - Best rapper in world, the new Eminem
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Macklemore skrev:Okej! Det förklarar varför den skurit 2 gånger.. Hehe..
Så det finns inget annat man kan göra? V-ringen är borttagen och den gör 75~ i nedförsbacke med hemlängtan och medvind, annars 65.
CDI-boxen hjälper väl bara med varven?
Byter upp mig med förgasarmunstycken så snart jag får den lagad. Tack! :D
glömm att den gör över 65 utan att bytt munstycke i nedförsbacke..
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

Pgo motorerna har en insugnings strypning mellan membranet och insuget! Det är en aluminium bricka. Ta bort den! Gör en stor skillnad, och du behöver inte gå upp i munstycke när du tar bort den, då jag tagit bort flertal stycken på jobb =)
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
haganorra
Elmoped

Inlägg av haganorra »

beror på vilken årsmodell du har och om det är en EU.

Jag har en 2004 eu och den har dragen ring, 80 munstycke (72 är org) och ZX samt vikter 5,0 gram.

Den har ingen cdi strypning vilken senare årsmodeller har.

Min gör 80 som max (gps), men jag brukar cruisa i 70-75 för det varvar rätt friskt i 80... Hade även 4,5 grams vikter tidigare och då varvade den lite väl friskt i låga hastigheter. 5.0 är liiite för tunga för den dippar i effekt på fullgas mellan typ 40-50 km/h men å andra sidan är den lite lugnare i tempramentet,

FInns dock en liten risk att jag inte har standard 50cc utan en lite piggare variant då förra ägaren bytte, men jag tror det är standard
Skriv svar