Hjälp med komps gasgas

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
r0b1n
Elmoped

Hjälp med komps gasgas

Inlägg av r0b1n »

Hej min kompis har en GasGas EC 50cc, men där är ett problem. Den går framåt men bara ifall man springer igång den (alltså den startar endast efter att man springer igång den efter ett tag :? . Jag har bytat tändstift, rensat förgasaren och laddat battieriet. Finns det någon som egentligen vet vad själva problemet kan vara?
Peterlindgren
Elmoped

Inlägg av Peterlindgren »

kanske något fel med kopplingen då?
derbi_senda00
Extra Varnad

Inlägg av derbi_senda00 »

om den är slö som fan efter att du sprungit igång den , har den för lite komprision (stavning?) och har förmodligen skurit.
Aadde
Elmoped

Inlägg av Aadde »

Ja, det är då jag med Gasgasen, jag skulle inte tro att den skärt en eftersom den toppar samma fart med samma acc som innan jag var tvungen att springa igång den, kan detta ha ngt med att jag körde runt 2-3 mil men luftburken öpen :/??
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

ta bort cylindern o kolla så ser du . om den blödrar överdrivet mycket så ären skuren och att det kan va dålig komp och det kan vara kopplingen.
Aadde
Elmoped

Inlägg av Aadde »

Men som sagt, den går fortfarande framåt, det är ju bara så att jag måste springa igång den -.-'
Aadde
Elmoped

Inlägg av Aadde »

+ att kicken fungerar även som den ska, det är ju den som trycker ner kolven i cylinder och skulle den ha skurit då så hade den inte gått tillbaka igen eller ens ner
antonhanzon
Elmoped

Inlägg av antonhanzon »

Aadde skrev:+ att kicken fungerar även som den ska, det är ju den som trycker ner kolven i cylinder och skulle den ha skurit då så hade den inte gått tillbaka igen eller ens ner
joo det beror på hur hårt den har skurigt kan juh även kolla ringarna om du har isär den dom kan ha fastnat :wink:
Teeam HanZon
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

bara för den skurit så måste inte cylindern och allt gåt åt helvete bara några repor på kolven så går den just och pass få igång + att nären väll går igång ären som ny
Aadde
Elmoped

Inlägg av Aadde »

Okej, ifall det skulle vara så att det är några repor i kolven men inte går igång, ifall det ens går, men ifall hela kolven är sönder, vart kan man fixa ny till den och vad skulle det kosta, kan det även vara så att jag måste byta cylindern isåfall?
Låst