Stunta med crossdäck?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Stunta med crossdäck?

Inlägg av Pulze »

Tjena!
jag har kolalt runt på bta rr på blocket och har bara hittat sånna med cross däck på. Någon som vet hur det är att stunta med crossdäck? Och om man kan köpa bara själva däcket utan fälg osv och sätta på (sm däck). OCh har någon en guide hur man sätter bakbromshandtag på styret?
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

själv stuntar jag med crossdäck, tycker de går nästan bättre bätttre än med sm, har inte halkat en enda gång när jag cirklat. och bakbroms är det lättast att köpa ett komplett frå en scooter, det enda som är lite jobbigt är att du måste bygga fästet, annars relativt lätt
Senast redigerad av suzukiwheelier den 5 oktober 2012, 10:01, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

Quattro lyfe
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

suzukiwheelier skrev:själv stuntar jag med crossdäck, tycker de går nästan bättre bätttre än med sm, har inte halkat en enda gång när jag cirklat. och bakbroms är det lättast att köpa ett komplett frå en scooter, det enda som är lite jobbigt är att du måste bygga fästet, annars relativt lätt
Okej :) Dock snygagre med sm däck tycker jag. HAr du höjt din? Ser ut som den blir så låg på backan om man inte höjer den
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

Pulze skrev:
suzukiwheelier skrev:själv stuntar jag med crossdäck, tycker de går nästan bättre bätttre än med sm, har inte halkat en enda gång när jag cirklat. och bakbroms är det lättast att köpa ett komplett frå en scooter, det enda som är lite jobbigt är att du måste bygga fästet, annars relativt lätt
Okej :) Dock snygagre med sm däck tycker jag. HAr du höjt din? Ser ut som den blir så låg på backan om man inte höjer den
Nej jag har inte höjt min. Men är bara 14 än sålänge så de börjar bli dax för registrerad moppe så den tror jag att jag höjer för har hört att det är lite lättare att göra 12o clock då, sjävl tycker ja de går bra att skrapa utan upphöjning ;) gör som du tycker
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Gustav Ahlström kör ju med cross... :)
vem fan e lennart?
SimonFAEN
Elmoped

Inlägg av SimonFAEN »

DerbiGurra kör väl med cross-däck? Så ska ju inte vara några problem.. :)
Spottasnus & bränna däck.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

SimonFAEN skrev:DerbiGurra kör väl med cross-däck? Så ska ju inte vara några problem.. :)
i hans videos som las upp för längesen har han det men inte nu längre :)
Skriv svar