Neos accar inte iväg.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
juckeyy
Avstängd

Neos accar inte iväg.

Inlägg av juckeyy »

Hej! Har löst mitt förra problem och får nu igång moppen. Men den är väldigt seg.
Innan den ens börjar röra på sig måste man hålla typ 3/4 gas. Då går den iväg, känner att den har mer och ge men det går bara inte. Kör med ett 85 munstycke i, tar jag 88 vägrar den gå och har en hastighet av gåfart, samma om jag tar 82.

Vad kan det bero på?

Stage6 rör (vet ej exakt vilket, ej nån av "pro replica")
Dragen V-Ring
12mm förgasare
Sportluft
4.5g vikter.
Den är även väldigt svårstartad, när jag väl får igång den så går den ner i varv om jag sprutar startgas där vakuumslangen sitter i insuget.
Kör med ett B7HS stift.

Tack på förhand / Jocke.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Det är inte så jävligt att någon har borrat det gammle munstycket för så vart de på polarns moppe när vi skulle ställa in. 1st större o den gick knappt, 1st mindre och den gick knappt. Vart helt enkelt så att det vi trodde var ett 80 var ett 150. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

k-skåpet skrev:Det är inte så jävligt att någon har borrat det gammle munstycket för så vart de på polarns moppe när vi skulle ställa in. 1st större o den gick knappt, 1st mindre och den gick knappt. Vart helt enkelt så att det vi trodde var ett 80 var ett 150. :)
Hur menar du? Det är helt sprillans nya munstycken som kom iförrgår.
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

byt tändstift min kompis hade det så gick knappt igång och när den gjorde gick den knappt :S
kör b8hs
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

chrillez skrev:byt tändstift min kompis hade det så gick knappt igång och när den gjorde gick den knappt :S
kör b8hs
Okej, ska chila iväg och köpa mig ett b8hs. Kommer tillbaka med svar.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Är dina membran kassa och har du komp?
Helt Räser
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

bättre om du köper ett tändstift me värmeskala 9 ist för 8
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

AndreWidestedt skrev:Är dina membran kassa och har du komp?
Hur ser jag om dom är kassa, har kollat dom tidigare och det verkade inget fel på dom heller. Har även bytt packningen vid membranet.

Ja, jag har komp men det är väl inte världens bästa. Cylindern och kolven är fräscha samt att kolvringarna sitter som dom ska. Har bytt cylinderfotspackning och topplockspackning. Kom just hem och ska testa mitt B8HS stift.
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Tja! En liten update, satte på B8HS stiftet och den startar betydligt lättare nu! Den går även lite bättre i backarna emot vad den gick förut, så drog mig ut i spöregnet och drog en runda men når absolut inte den topphastigheten jag bör få. Kan det bero på remslir så jag måste byta till hårdare kopplingsfjädrar och tryckfjäder? Ska ner och kolla stiftet sen.
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

kan vara att menbranet är slut som killen ovan skrev ;) du ser om det är slut om du tar lös hela mebranet då är det format som ett stort V och det är som 2 stålbitar som är tunn som papper som ligger i mot mebranet. om de inte ligger utan är en glipa kan du prova att vända på de ;) visst äre kort jängat stift :S?
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

chrillez skrev:kan vara att menbranet är slut som killen ovan skrev ;) du ser om det är slut om du tar lös hela mebranet då är det format som ett stort V och det är som 2 stålbitar som är tunn som papper som ligger i mot mebranet. om de inte ligger utan är en glipa kan du prova att vända på de ;) visst äre kort jängat stift :S?
Ja det är kortgängat stift. Bytte upp mig till 88 i munstycke och då var stiftet nästan helt vitt, satte då i 95 och då gick den inte alls bra. Ska testa med 90/92 imorgon ifall det ordnar sig. Redan kollat membranena, inga fel på dom.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

juckeyy skrev:
k-skåpet skrev:Det är inte så jävligt att någon har borrat det gammle munstycket för så vart de på polarns moppe när vi skulle ställa in. 1st större o den gick knappt, 1st mindre och den gick knappt. Vart helt enkelt så att det vi trodde var ett 80 var ett 150. :)
Menade om det satt på när du köpte mopeden men då är det ju klart att det ska gå. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

k-skåpet skrev:
juckeyy skrev:
Menade om det satt på när du köpte mopeden men då är det ju klart att det ska gå. :)
När jag köpte moppen så satt det ett 72 munstycke på som är tok för litet.
ghettobird
Elmoped

Inlägg av ghettobird »

juckeyy skrev:
AndreWidestedt skrev:Är dina membran kassa och har du komp?
Hur ser jag om dom är kassa, har kollat dom tidigare och det verkade inget fel på dom heller. Har även bytt packningen vid membranet.

Ja, jag har komp men det är väl inte världens bästa. Cylindern och kolven är fräscha samt att kolvringarna sitter som dom ska. Har bytt cylinderfotspackning och topplockspackning. Kom just hem och ska testa mitt B8HS stift.
Vart köpte du ditt stift? :)
Går den igång direkt nu eller?
Skriv svar