Lumicoz skrev:Fram till 05 hade Derbi AM6 motorer , sen har dom börjat göra sin egna motorer , och jag tkr du ska köpa gianelli går riktigt bra till Derbi motorerna
snacka inte om något som du inte har en aning om ,
Derbi har en egen motor som heter typ eb50s typ
på de äldre fanns det två typer en med ducati tändning och en med leonellitändning och sedan 06 har de en ny motor med elektriskt styrd förgasare.
sak du ha effektrör till org cylinder ska du ha GIANELLI!
och om jag inte missminner mig är det en motorn från piaggio och inte derbis egna om jag inte missminner mig, även om den sägs vara derbis egna. precis som att beta med "ktm" motorn är betas egna motor som sedan ktm har använt och köpt.
rätta mig om jag har fel
gianelli är mest rör för pengarna till den motorn helt klart! bättre än Hebo
Senast redigerad av chifen den 6 juni 2008, 14:43, redigerad totalt 2 gång.
chifen skrev:D50B0 heter den äldre motorn (euro 3)
EBS50 heter den nyare motorn (euro 2)
och om jag inte missminner mig är det en motorn från piaggio och inte derbis egna om jag inte missminner mig, även om den sägs vara derbis egna. precis som att beta med "ktm" motorn är betas egna motor som sedan ktm har använt och köpt.
rätta mig om jag har fel
chifen skrev:D50B0 heter den äldre motorn (euro 3)
EBS50 heter den nyare motorn (euro 2)
rätta mig om jag har fel
tvärtom vaAA?? D50BO ä den nya motorN
haha aa, skrev fel. skulle vara tvärt om på dedär ser jag nu xD EBS50 vet jag ju att det är den gammla då jag har hållt på mycket med min egna (2003), menmen, slavfel bra att du såg det iaf ändrar nu
Gilera har ju samma motor som Derbi, de är ju typ kopior. Men satan vad polarns gilera gick med Hebo. ända tills civilarn kom och klappa han på ryggen..
Yamaha_dragrace skrev:dom flesta brukar kalla motorn för ktm motor
har hört det ifrån de flesta att motorn heter så
Undra vad du är ute och cyklar i då ? Det är beta som man kan byta till Ktm.
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
såhär är det, Derbi orginal cylinder= Gianelli rör, bäst axx och toppfart för pengarna, det ger också ett mycket härligt "metalliskt" djud från expansionskammaren
Hebo rören är nästan exakt som TurboKit rören och de är bättre avstämmda för AM6 orginalcylinder. (INTE Derbi, Derbi har EBS motorn)