dubbla bromsar, med trumbroms?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

dubbla bromsar, med trumbroms?

Inlägg av suzukiwheelier »

hej undrar om nån här vet nåt sätt att få broms på styret när man har trumbroms? störande att cirkla när man inte får ställa sig upp. Så kom gärna med era funderingar hur det skulle gå
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

dra en till vajer till trumbromsen?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Ett vanligt trumbroms handtag på styret (cykel kan funka) och dra vajern dit bara :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Enda sättet jag kan komma på om du vill ha både fot och handbroms är väl att få tag på nån slags delad vaier typ som gasvajrarna fast grövre. Annars kan du ju säker lyckas bygga nån egen slags delning men tvekar hårt på att det skulle gå att få nå vidare bra.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

k-skåpet skrev:Enda sättet jag kan komma på om du vill ha både fot och handbroms är väl att få tag på nån slags delad vaier typ som gasvajrarna fast grövre. Annars kan du ju säker lyckas bygga nån egen slags delning men tvekar hårt på att det skulle gå att få nå vidare bra.
bara dra en vajer från trumman till styret nog...
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Victorh skrev:
k-skåpet skrev:Enda sättet jag kan komma på om du vill ha både fot och handbroms är väl att få tag på nån slags delad vaier typ som gasvajrarna fast grövre. Annars kan du ju säker lyckas bygga nån egen slags delning men tvekar hårt på att det skulle gå att få nå vidare bra.
Men då kan han ju inte anväda fot och handbroms som han önskade?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

k-skåpet skrev:
Victorh skrev:
Men då kan han ju inte anväda fot och handbroms som han önskade?
ja lämnar fot bromsen kvar bara? Det rymms ju nog 2 vajrar ;)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

det är en gängstång till trumbromsen. Men går det med en vajer från vespa och måste jag ha bromsolje pump eller vad de nu heter .

http://www.biltema.fi/sv-fi/Bil---MC/MC ... sal-82171/ kan jag köpa ett sånt här när jag ska ha dubbla?
Skriv svar