Hjälp! fel med min Roxon Duel

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Hjälp! fel med min Roxon Duel

Inlägg av Hedis »

Tjena har en Roxon Duel men den går inte riktigt som den ska...

tex,när man kör och kommer upp i tillexempel 5-6ans växel och gasar ut fullt så börjar den bara böa efter ett tag och sen lägger den av men ibland kan man växla ner så kommer den igång igen,

ja har ostrypt original rör den är drevad och så sitter det på ett 80mm's Huvudmunstycke,

har inte ändrat på det andra munstycket.. snälla hjälp de går väll att fixa ?? jag antar att det är lätt det hoppas jag på iaf ska man sätta på ett större munstycke eller iaf ändra på det andra munstycke som ja inte rört alls hmm :? ullen i ljuddämparen är ur skrapat kan de vara så att de blir för varmt så lägger den av för de eller, ja vet inte
Användarens profilbild
Kaukula
Elmoped

Inlägg av Kaukula »

Testa med större munstycke, börja med ett stort och gå neråt tills den går bra.
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Kaukula skrev:Testa med större munstycke, börja med ett stort och gå neråt tills den går bra.
okej men ska jag byta lågfartsmunstycket också eller?,,,hadde 105mm innan 80 som är på nu men det är alltså munstycke som gör att den går så dåligt/konstigt? :)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Lågfartsmunstycke behöver du inte byta.

Testa att börja me 0,90mm i huvudmunstycke och hoppa neråt i 2steg. Tror nog 0,86 bör lira bra.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Ztraand skrev:Lågfartsmunstycke behöver du inte byta.

Testa att börja me 0,90mm i huvudmunstycke och hoppa neråt i 2steg. Tror nog 0,86 bör lira bra.
0,90 är det samma som jag menar när jag skriver bara 90 eller? :P haha kan inte så mycket om munstycken :P
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Kan man Köpa Derbi Senda bromsskiva till Roxon?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Hedis skrev:Kan man Köpa Derbi Senda bromsskiva till Roxon?
så du har strypt av avgasröret? Så du har t om fått bort den saken som ger typ 10km extra? Samt vad haru för originalmunstycke?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
katten123
Elmoped

Inlägg av katten123 »

jag hade 82 i min, prova det
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Piitus96 skrev:
Hedis skrev:Kan man Köpa Derbi Senda bromsskiva till Roxon?
så du har strypt av avgasröret? Så du har t om fått bort den saken som ger typ 10km extra? Samt vad haru för originalmunstycke?
men jag tror det är fel på soppa kranen för moppen gick bra med full tank då orkar den föra bensin till förgasaren och så men när man har mindre bensin så går den dåligt när de måste komma mer bensin till förgasaren så va kostar en sån skit grej då? :P
Skriv svar