Sida 1 av 1

30 vs EU Moppe?

Postat: 6 september 2012, 22:31
av Pulze
Tjena!
Kan börja med att säga om tråden ligger fel så flytta den gärna.
Nu är det snart dags för moppe och jag fyller år i december ( har tänkt köra innan jag får kortet ). Nu undrar jag vad ni skulle rekommendera? Har hittat en 30 aerox för 8000kr på blocket och en snake eu 08 för 8500. Jag vill stunta och då har jag ju tänkt att trimma och på eu har man ju regplåt, om farbror blå ser än kan man inte dra ifrån för man har regplåt. Så tar gärna emot tips på vad jag borde välja.

-Alex

Postat: 6 september 2012, 22:35
av Demuz
välj 30moppe eftersom om du skulle åka fast med en trimmad eu-moppe så måste den ombesiktas vilket kan bli en dyr historia då hela moppen måste vara i originalutförande.

Postat: 6 september 2012, 22:39
av P3kkl
Om du ska trimma=30 moppe
Original=EU moppe

Postat: 7 september 2012, 06:38
av Pulze
Jo jag har tänjt på det också men jag är ganska kort och jag tror en aerox blir svår att stunta med. Hur gör alla som stuntar med snake ser ju många som stuntar med dom och som är trimmade?

Postat: 7 september 2012, 07:22
av GeneraL Ec
ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p

Postat: 7 september 2012, 07:27
av Pulze
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?

Postat: 7 september 2012, 07:30
av GeneraL Ec
Pulze skrev:
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
Aa glömde skriva de, exakt allt jag har gjort i trim är zx-R rör, racingvariator, Gula kopplingsfjädrar, sportluftfilter, större munstycke... kolla mitt galleri om du vill se hur den ser ut :)

Postat: 7 september 2012, 08:00
av Mattyyy
Pulze skrev:
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.

Postat: 7 september 2012, 08:18
av Pulze
Mattyyy skrev:
Pulze skrev:
GeneraL Ec skrev:ja kör en eu snake och stuntar, har bara satt på zx-r rör,racingvariator, sportluftfilter och större munstycke dock så går dom att få upp i princip original... jag kör dock utan reg.plåten :p
Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Så med hårdare kopplingafjädrar och lättare vikter samt dragen vring borde det gå ganska bra för mig som bara väger runt 55

Postat: 7 september 2012, 08:42
av GeneraL Ec
Pulze skrev:
Mattyyy skrev:
Pulze skrev: Tror du man får upp en snake med dragen vring lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar?
En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Så med hårdare kopplingafjädrar och lättare vikter samt dragen vring borde det gå ganska bra för mig som bara väger runt 55
Ja det går!

Postat: 7 september 2012, 09:45
av Pulze
GeneraL Ec skrev:
Pulze skrev:
Mattyyy skrev: En snake går att få upp 100% original med rätt teknik.
Så med hårdare kopplingafjädrar och lättare vikter samt dragen vring borde det gå ganska bra för mig som bara väger runt 55
Ja det går!
Nice då blir det en snake tror jag!