Sida 1 av 1

Håller den hära veven?

Postat: 4 september 2012, 18:03
av Lucasbwz
Tjena det är så att jag är sugen på att trimma.. då min vev nog är rätt slut (original),
Jag undrar om någon har en aning om detta vevparti
http://www.racing-planet.se/reservdelar ... e3c4287122

Kan hålla för metrakit handmade 70cc/barikit 74cc/Airsal racing 70cc?

Postat: 4 september 2012, 18:18
av david96
ja den håller lätt för dem cylindrarna orginal håller lätt för dem med

Postat: 4 september 2012, 18:20
av Lucasbwz
david96 skrev:ja den håller lätt för dem cylindrarna orginal håller lätt för dem med
Är lite orolig,om veven intehåller.. då ryker väl cylinderkitet också?
( Mina kunskaper är extremt låga )

Postat: 4 september 2012, 18:22
av david96
ja cylidnern kommer antagligen gå sönder om vevven rasar,

men orginal pallar mer än vad du tror, kör just nu pro race +barkit 80cc och hade innan bara barkit 80cc och kört ett par 100 mil och håller fint så var inte orolig :)

men du kan kolla fall din vev är fräsch den får glappa lite i sidled men inget upp elr ner

Postat: 4 september 2012, 18:25
av Lucasbwz
david96 skrev:ja cylidnern kommer antagligen gå sönder om vevven rasar,

men orginal pallar mer än vad du tror, kör just nu pro race +barkit 80cc och hade innan bara barkit 80cc och kört ett par 100 mil och håller fint så var inte orolig :)

men du kan kolla fall din vev är fräsch den får glappa lite i sidled men inget upp elr ner
Okej:),får kika på den!
Har du någon aning hur fort det skulle gå med airsal racing 70cc, 21mm ( Något rör som du kan tippsa om som ligger runt 2k?( kan va begagnat ) :)? köper nog allt detta i veckan isf:) 12/52 drevning,kan även sätta på 13/52

Postat: 4 september 2012, 18:26
av david96
yasuni r2/gianell2t ca 90 med 13-53

Postat: 4 september 2012, 18:28
av Lucasbwz
david96 skrev:yasuni r2/gianell2t ca 90 med 13-53
Najs,najs :) satsar nog på r2 då,:P

Postat: 4 september 2012, 18:43
av Jönköping
Ska man ha 70cc ska den ju fan göra 100 iaf annars kan man ju köra på bara effektrör lika väll.. Köp starkare cylinder om du ändå byter vev :)

Postat: 4 september 2012, 18:47
av Lucasbwz
Jönköping skrev:Ska man ha 70cc ska den ju fan göra 100 iaf annars kan man ju köra på bara effektrör lika väll.. Köp starkare cylinder om du ändå byter vev :)
Om det går att komma undan utan att byta vev så gör jag naturligtvis det:),
Man vill väl ha drag också och inte bara toppfart :P

Postat: 4 september 2012, 18:47
av david96
Jönköping skrev:Ska man ha 70cc ska den ju fan göra 100 iaf annars kan man ju köra på bara effektrör lika väll.. Köp starkare cylinder om du ändå byter vev :)

det kallas att man vill ha axx och inte bonde effekt asså bra drev så du kan varva ur på 6 och inte behöver 1 mil långnerförsbacke.

sen fall han ska sätta på en starkare skulle jag rekomendera en annan vev tex doppler/barkit med den större bulten med oversize lager <3

Postat: 4 september 2012, 19:12
av Mattyyy
Ja den där veven ska hålla utan problem men om du känner dig osäker på din vev så är mitt tips att byta för att rasar veven så slår den troligen sönder cylindern också och kan t.om förstöra motorblocket.

Postat: 4 september 2012, 19:40
av Lucasbwz
Tack för alla svar:)!, har nu bestämt mig vad jag ska beställa det blir inte 21mm förgasare utan 17.5mm:), + om ni ens är intresserade så blir detta nog min beställning innan kort:), http://gyazo.com/edaa24c0a62ab09ebab6d0cc633df3f7
hoppas jag kommer kunna stunta med den!