Beta RR problem med knäckt skruv i dämparen!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Lame
Elmoped

Beta RR problem med knäckt skruv i dämparen!

Inlägg av Lame »

idag när jag skulle fixa en sak med dämparen så lossade jag alla skruvar mm och sedan drar jag åt alla dock så råkade jag knäcka en av dom ( den skurven som vissas på bilden nedanför)
Bild
Då har jag 2 frågor om detta?
1. Hur får jag ut den halv skruven på enklast sätt kommer inte åt med tång på något sätt!
2. Kan jag köra utan den ett litet tag eller håller den fast jätte mycket den sitter fast på andra sidan!

tack för seriösa svar
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Inlägg av mrderbiguy »

ta en vass sak såsom en slipad plattmejsel å hamra in den så du får ett snitt i den som du sedan kan skruva ut den :)
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Använd en grispitt för att få ut skruven! :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Bilden är aldeles för dålig för att man ska kunna avgöra vilken metod som är lämplig för att få bort skruven, eller hur viktig den är.

Grispitt är för övrigt ett verktyg man bör undvila att använda så långt som möjligt - dom kan skapa så enormt mycket större problem än det man hade från början...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

mrderbiguy skrev:ta en vass sak såsom en slipad plattmejsel å hamra in den så du får ett snitt i den som du sedan kan skruva ut den :)
Får testa det :)
Skriv svar