problem med fälgtejpen!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Filip9707
Elmoped

problem med fälgtejpen!

Inlägg av Filip9707 »

Hej!

Idag när jag skulle ta av fälgtejpen så märkte jag att där min fälgtejp satt där var fälgen svart (min fälg är brunaktig) och jag har testat att polera bort det och det hjälpte inte. När man känner på den ytan så känns den likadan som den övriga fälgen.
Kan lacken ha släppt? men det finns inga spår av lacken på fälgtejpen.

någon som vet vad som kan ha hänt?

Mvh Filip
MOS
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Jag kan vara helt fel ute men om fälgtejpen suttit där länge och mopeden är gammal så kan färgen på fälgen börjat mattas, men under fälgtejpen så har den bevarats i originalskick ( Svart ) ?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Det är bara nyansskillnad. Försvinner säkert med tiden, men om det är där du hade fälgtejpen ser det säkert inte så dåligt ut? Stör det dig riktigt mycket kan du ju lacka om fälgarna...
Well do ya, punk?
Filip9707
Elmoped

Inlägg av Filip9707 »

byYn skrev:Jag kan vara helt fel ute men om fälgtejpen suttit där länge och mopeden är gammal så kan färgen på fälgen börjat mattas, men under fälgtejpen så har den bevarats i originalskick ( Svart ) ?

nej originalfärgen är den brunaktiga färgen ;)
MOS
Filip9707
Elmoped

Inlägg av Filip9707 »

Gröngöling skrev:Det är bara nyansskillnad. Försvinner säkert med tiden, men om det är där du hade fälgtejpen ser det säkert inte så dåligt ut? Stör det dig riktigt mycket kan du ju lacka om fälgarna...

okej tack! nej det ser inte dåligt ut, det matchar med övriga moppen.
men man vill ju alltid veta vad som har hänt ;)
MOS
Skriv svar