Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Mycket mer effekt ifall du pluggar ur det ,Hayabusa29 skrev:Hejsan, jag har en CPI Oliver Sport som jag nu funderar sätta ett effektrör på . Undrar ifall jag inte skulle dra pluggen på effektröret skulle jag ändå kunna få någon slags effekt ( ifall de, hur mycket då ) och skulle jag behöva byta munstycke ifall jag nu har ett effektrör med plugg. Sen undrar jag om man behöver byta munstycke när man drar v-ringen.
Vill även veta hur lyckas man få ut blå eld ur sitt avgasrör, verkar lite coolt
Tackar sen undrar jag också, min moped är helt orginal och med dom bromsarna jag har på den just nu skulle jag kunna bromsa med dom när jag är uppe i 75-80 km/hArkstar skrev:Mycket mer effekt ifall du pluggar ur det ,Hayabusa29 skrev:Hejsan, jag har en CPI Oliver Sport som jag nu funderar sätta ett effektrör på . Undrar ifall jag inte skulle dra pluggen på effektröret skulle jag ändå kunna få någon slags effekt ( ifall de, hur mycket då ) och skulle jag behöva byta munstycke ifall jag nu har ett effektrör med plugg. Sen undrar jag om man behöver byta munstycke när man drar v-ringen.
Vill även veta hur lyckas man få ut blå eld ur sitt avgasrör, verkar lite coolt
effektrör som är pluggat går ofta sämre än pluggat original rör ..
och nej du behöver inte byta munstycke när du drar v ringen,
Det skulle dem nog , om beläggen inte är slitna så skall det inte va något problemHayabusa29 skrev:Tackar sen undrar jag också, min moped är helt orginal och med dom bromsarna jag har på den just nu skulle jag kunna bromsa med dom när jag är uppe i 75-80 km/hArkstar skrev:Mycket mer effekt ifall du pluggar ur det ,Hayabusa29 skrev:Hejsan, jag har en CPI Oliver Sport som jag nu funderar sätta ett effektrör på . Undrar ifall jag inte skulle dra pluggen på effektröret skulle jag ändå kunna få någon slags effekt ( ifall de, hur mycket då ) och skulle jag behöva byta munstycke ifall jag nu har ett effektrör med plugg. Sen undrar jag om man behöver byta munstycke när man drar v-ringen.
Vill även veta hur lyckas man få ut blå eld ur sitt avgasrör, verkar lite coolt
effektrör som är pluggat går ofta sämre än pluggat original rör ..
och nej du behöver inte byta munstycke när du drar v ringen,
Efter hur många km skall man byta beläggen då?Arkstar skrev:Det skulle dem nog , om beläggen inte är slitna så skall det inte va något problemHayabusa29 skrev:Arkstar skrev:Mycket mer effekt ifall du pluggar ur det ,
effektrör som är pluggat går ofta sämre än pluggat original rör ..
och nej du behöver inte byta munstycke när du drar v ringen,
Tackar sen undrar jag också, min moped är helt orginal och med dom bromsarna jag har på den just nu skulle jag kunna bromsa med dom när jag är uppe i 75-80 km/h
Tills du känner att bromsarna börjar bli dåliga ,Hayabusa29 skrev:Efter hur många km skall man byta beläggen då?Arkstar skrev:Det skulle dem nog , om beläggen inte är slitna så skall det inte va något problemHayabusa29 skrev:
Tackar sen undrar jag också, min moped är helt orginal och med dom bromsarna jag har på den just nu skulle jag kunna bromsa med dom när jag är uppe i 75-80 km/h
tror inte att det är möjligt med moppe,Hayabusa29 skrev:Jaha, ingen som visste hur man fick ut blå eld ur avgasröret?
Haha okej då, men hur tar man bort pluggen på ett rör då? och vilket/vilka verktyg krävs för det. Sen undrar jag också hur många storlekar ska man ska gå upp med munstycket?Fredd_e skrev:asså pluggat trimrör kommer gå skit
och tror du ska skita i det med elden låter som överkurs för dig
låter även som en allmänt dålig ide på en moppe..
Du tar bort pluggen med en dremel alltså slipmaskin kan man säga du kanske inte behöver gå upp men ifall du behöver gå upp så kanske 5 storlekar,Hayabusa29 skrev:Haha okej då, men hur tar man bort pluggen på ett rör då? och vilket/vilka verktyg krävs för det. Sen undrar jag också hur många storlekar ska man ska gå upp med munstycket?Fredd_e skrev:asså pluggat trimrör kommer gå skit
och tror du ska skita i det med elden låter som överkurs för dig
låter även som en allmänt dålig ide på en moppe..
Tackar!! sen undrar jag ifall Tecnigas är ett bra märkeArkstar skrev:Du tar bort pluggen med en dremel alltså slipmaskin kan man säga du kanske inte behöver gå upp men ifall du behöver gå upp så kanske 5 storlekar,Hayabusa29 skrev:Haha okej då, men hur tar man bort pluggen på ett rör då? och vilket/vilka verktyg krävs för det. Sen undrar jag också hur många storlekar ska man ska gå upp med munstycket?Fredd_e skrev:asså pluggat trimrör kommer gå skit
och tror du ska skita i det med elden låter som överkurs för dig
låter även som en allmänt dålig ide på en moppe..
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Är själv inte så förtjust i tecnigas , skulle inte rekommendera det men har hört ganska mycket om tecnigas next r ska va bra.Hayabusa29 skrev:Tackar!! sen undrar jag ifall Tecnigas är ett bra märkeArkstar skrev:Du tar bort pluggen med en dremel alltså slipmaskin kan man säga du kanske inte behöver gå upp men ifall du behöver gå upp så kanske 5 storlekar,Hayabusa29 skrev: Haha okej då, men hur tar man bort pluggen på ett rör då? och vilket/vilka verktyg krävs för det. Sen undrar jag också hur många storlekar ska man ska gå upp med munstycket?