Yamaha aerox 08 går sämre än förr? med nya delar

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Yamaha aerox 08 går sämre än förr? med nya delar

Inlägg av darian »

Hejsan allihopa på tsr, idag har jag äntligen reparerat alla fel som var upptäckta...detta,, Har gängat om vevaxeln lite så att gängorna blev bättre, köpt ny variator som det sitter 5,8g vikter i som följde med, bytt flottörskål som jag beställde orginal från holland, dratt luftpluggen och v-ringen.....

OCH nu till problemet mopeden har ju stått nu i kanske 2veckor skulle jag tro.
Innan jag bytte variator så axxa den bra när jag kom upp i 30 fast den slira ju som satan så jag bytte variator o rem nu när jag kör så axxar den bra i början fast jag har två problem den vill inte gå upp för backar slirar bara och när den kommer upp i 30 så axxar den jätte segt upp till 51..:( har märkt att den bara gör 51 trots att jag dragit v.ringen jämt när jag hade dratt ringen så gjorde den 61,,, men nu när den stått i 2veckor pågrund av att jag väntat på delar så känns det som att den går sämre asså att den axxar segt när jag kommer upp i fart och att den bara går 51, den har alltid slirat i backar så det är ett till problem


Skulle vara jätte snällt om någon kunnig kunde hjälpa mig med dessa 3 PROBLEMEN

Tack på förhand! :)
david96 skrev:
all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter

TuZx skrev:
aa tills man kör med det
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Var inte så jävlar envis, jag har sagt vad som är fel i ett pm till dig.. för länge sen flera gånger kan varit typ 1-2 veckor sedan
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Vafan snackar du om???
david96 skrev:
all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter

TuZx skrev:
aa tills man kör med det
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

5,5g är orginal, trimmar man går man inte upp i vikt, du ska ha 5,5 till det med sen byter man munstycke när man tar bort skorstenen..
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

5,5g är orginal, trimmar man går man inte upp i vikt, du ska ha 5,5 till det med sen byter man munstycke när man tar bort skorstenen..
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Det sitter redan 72munstycke i den tror förra ägaren hade bytt fast den var strypt... orginal är ju 62 :(
david96 skrev:
all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter

TuZx skrev:
aa tills man kör med det
Skriv svar