Problem med bakdrev och bakbroms!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Problem med bakdrev och bakbroms!

Inlägg av Drpepper »

Hejsan idag så bytte jag bakdrev. Det gick fint sen så gick jag ut o körde med en kompis. Då kände jag att något hoppade till så jag stannade och kollade och att allt såg bra ut så då ska jag köra iväg och kommer kanske 2 meter innan kedjan hoppar av. Då var kedjan bra spänd så fattar inte hur den kunde hoppa av. Sedan när jag använder bakbromsen låser dig sig eller typ ligger på så jag inte kan köra iväg och helt plötsligt släpper den bara. Sedan hoppade kedjan av ytterligare typ 4 gånger på 30 minuter.
Jag har exakt samma bakdrev som innan bara ett nytt då mitt gamla vart så slitet. Så någon som vet varför bakbromsen låser sig och varför kedjan hoppar hela tiden?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Ehm, inte så att bakhjulet sitter snett?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Det har jag kollat och det sitter rakt. Så fattar inte varför den hoppar blir så jävla sur.. då kedjan vart så fuckad så kom en polis bil och frågade om jag behövde hjälp fick jag skjuss hem och dom körde hem moppen :D
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Och du har dragit åt det lika hårt överallt så det inte är skevt eller nåt? :p
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

japp jag har spänn kedjespännarna lika mycket..
Rakie
Elmoped

Inlägg av Rakie »

En dag när jag skulle rulla ut min furia från garaget så släppte kedjan också bara helt plötsligt och jag trodde det bara var att spänna kedjan igen sen köra men när jag kände på bakhjulet så glappa det lite, så det var det ena hjullagret i bakhjulet som var slut, kolla det :)h
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Rätt distanser på rätt ställe? :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

k-skåpet skrev:Rätt distanser på rätt ställe? :)
Vad menar du? haha :roll:
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Drpepper skrev:
distanserna som man har på hjulaxeln :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

Drpepper skrev:
Är bakdrevet i en rät linje med framdrevet? på min dt är däcket lite för mycket till vänster, men det måste den vara för att kedjan ska vara rak. Kolla det!
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Jag märke idag att mitt framdrev satt löst. eller den klämman som håller fast den hade hoppat av så jag satte tillbakaden kan det varit det som va problemet? :P
Skriv svar