tog upp min dt50mx som är från tidigt 80-tal från källaren för 1 månad sen då hade den stått där i 3 år. då var det ingen komp i den, men den gick att rulla i gång. så trodde det var kolvringen som var slut så bytte ut den men märkte ingen skillnad. så vad tror ni det är som gör att det inte är någon komp i den?
kan även tilläga att det inte riktigt orkar varva ut på alla växlar utom 1:an. om det har någon betydelse.
Senast redigerad av FLUBBA den 13 juli 2012, 17:53, redigerad totalt 1 gånger.
tog upp min dt50mx som är från tidigt 80-tal från källaren för 1 månad sen då hade den stått där i 3 år. då var det ingen komp i den, men den gick att rulla i gång. så trodde det var kolvringarna som var slut så bytte ut dom men märkte ingen skillnad. så vad tror ni det är som gör att det inte är någon komp i den?
kan även tilläga att det inte riktigt orkar varva ut på alla växlar utom 1:an. om det har någon betydelse.
tog upp min dt50mx som är från tidigt 80-tal från källaren för 1 månad sen då hade den stått där i 3 år. då var det ingen komp i den, men den gick att rulla i gång. så trodde det var kolvringarna som var slut så bytte ut dom men märkte ingen skillnad. så vad tror ni det är som gör att det inte är någon komp i den?
kan även tilläga att det inte riktigt orkar varva ut på alla växlar utom 1:an. om det har någon betydelse.
Rengör förgasaren? kolla gnista också!
har rengjort förgasarn och den har fin gnista. så det är nog inte problemet.
slider_Alex skrev:kolla om den är tätt överallt elr om de finns nån packning som är kass där kompet läcker ut
vilka pakningar är det man ska titta? för topplocks pakningen och cylinderfots pakningen var båda fina.
den mellan blocken kanske, packbox som läcker
okej. får ta och titta den då. men borde den inte läcka olja då också?
det är sån dålig komp i den att den om du lägger handen på den så åker den ner till botten.
tog upp min dt50mx som är från tidigt 80-tal från källaren för 1 månad sen då hade den stått där i 3 år. då var det ingen komp i den, men den gick att rulla i gång. så trodde det var kolvringen som var slut så bytte ut den men märkte ingen skillnad. så vad tror ni det är som gör att det inte är någon komp i den?
kan även tilläga att det inte riktigt orkar varva ut på alla växlar utom 1:an. om det har någon betydelse.
Yamahas motorer till de äldre DT MX och DTR är även kända för att knappt ha något komp alls, och vara allmänt trögstartade på kicken om den är kall.
Men går det att rulla igång den, köra en stund och sen kicka igång den?
tog upp min dt50mx som är från tidigt 80-tal från källaren för 1 månad sen då hade den stått där i 3 år. då var det ingen komp i den, men den gick att rulla i gång. så trodde det var kolvringen som var slut så bytte ut den men märkte ingen skillnad. så vad tror ni det är som gör att det inte är någon komp i den?
kan även tilläga att det inte riktigt orkar varva ut på alla växlar utom 1:an. om det har någon betydelse.
Yamahas motorer till de äldre DT MX och DTR är även kända för att knappt ha något komp alls, och vara allmänt trögstartade på kicken om den är kall.
Men går det att rulla igång den, köra en stund och sen kicka igång den?
nä det går inte när den är varm heller. lika dålig komp som när den är kall