Historia : Jag har ju haft moppe sen förra sommaren och började med min speedfight sen slutade det med 5 olika mopeder samtidigt och nu har jag börjat tröttna lite på moppe och även så tröttnat på scooter så nu blir det lätt-mc för mig.
Hojen köpte jag i Tisdags uppe i Sundsvall så åkte 80 mil tur och retur för att köpa den men det var fan värt det!
Information : Hojen är ju som sagt en GasGas EC 125 SM och det är en -04a som är uttagen 2005. I dagsläget har den rullat ca 380 mil.
GasGasen är en av dom vassare (Kanske vassaste enligt en del) lätt-mc motarderna och den går otroligt bra! Den känns lite mer utrustad jämfört med både KTM och Husqvarna iom den feta oversize bromskivan + Brembo bromsar , Öhlins bakdämpare och Hydraulisk koppling osv!
Planer :
ProTaper fatbar
ProTaper styrfästen
ProTaper drev
ProTaper kedja
Pimpstar svingdekaler
SM-stänka (Tipsa på vilken!)
Polisport MMX eller V-Face
FMF "Slipon"
Miniblinkers
Diodbaklampa (Troligen Husqvarna Enduro original)
Grip-seat
Känner jag mig själv så blir det nog lite annat gött också

Detta är ju ett lite lättare projekt som kanske kommer ta lite tid då jag inte vill börja innan besiktning och uppkörning.
Bilder måste man ju ha så här kommer dom också :







[spoiler]UPDATE 2012-07-07
Tjenare! Jag tyckte det såg lite tråkigt att fälgarna (Främst bakfälgen) hade blivit så blekta under årens gång så tyckte det var dags att få fram kromglansen igen på fälgarna så nu har jag börjat polera upp dom!
Så här gjorde jag :
Tvättade dom med en bensindränkt trasa
Smetade in polertrissan med Autosol
Körde med polertrissan tills all Autosol var innarbetad på fälgen.
Före :



Efter :



Jag är definitivt inte klar men det blev en otrolig skillnad! Finns det några polertrissor som det går att komma åt med mellan ekrarna eller måste jag köra för hand där?
Lite bonusbilder :









Fetaste åken på Power Meet :




Allt för denna gången då!

[spoiler]UPDATE 2012-07-08
Tjenare! Idag har jag rengjort kedjan och kedjestyraren (Eller vad det nu heter) och även polerat klart fälgarna


Jag beställde också Öhlins gaffelbens dekaler från 24mx nu ikväll så borde få det snart och imorrn ska jag eventuellt till västerås så då ska jag köpa handskydd där! Blir några Polisport skydd isf.
Nu går vi över till bilder tycker jag

Före :


Efter :


Nu över till fälgarna då :
Före :


Efter :




Rengjorde även drevskyddet :



Men det viktigaste under hela dagen måste ju vart dessa :

Får se om det blir nån update imorrn.[/spoiler]
[spoiler][spoiler]UPDATE 2012-07-10
Var i västerås idag och impulsköpte en Polisport MMX lykta

Måste säga att jag är grymt imponerad av hur bra den faktist lyser och den ser jävligt bra ut också

Har också monterat Öhlinsdekalerna som jag beställde från 24mx



Blinkers byter jag direkt efter besiktning!

Bildbevis på att den har gått så lite :

Allt för idag

[spoiler]UPDATE 2012-07-20
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6OO2aD9i ... e=youtu.be[/youtube]
Fixade en video på hur hojen går idag men jag axxar aldrig fullt och maxxar den aldrig.
Kommer en update med bilder på det som är gjort nu under dagarna för som ni ser så har jag nytt styre (Beställt handtag men hade inga hemma därför har jag bara ett på gashandtaget) , lite nya dekaler och så

Update nr.2 2012-07-20
Tjenare! Nu kommer update på lite bilder som jag lovade er med t.ex fatbar och sånt




Jag tackar Josef för dekalen!


Jag byggde ett eget verktygsfack ocskå

Men jaja det var det.
Idag när jag var ute och åkte så kraschade jag i ca 70km/h.
Det som hände var att jag åkte i en "S" kurva och körde bra och lagligt men då kom en satans BMW (Jepp inte svenskar) och skulle pressa sig om mig så jag var tvungen att väja åt sidan för att inte bli påkörd och då körde jag in i rullgrus så hojen gled iväg under mig bara.

Där ser ni ungefär. Paintskillz ftw!

Det som hände med mig var lite skrapsår på händer , knäna och ena höften och stukad/spricka i handleden.



Men som tur var hade jag "helkropssväst" på mig så jag fick inga skador på över kroppen och hojen gick det hyffsat bra med.
Men det som jag stör mig mest på är att innan jag åkte tänkte jag ta GoPron men nej den sket jag i för jag skulle bara åka lite lungt och träna lite krypkörning och bromsprov men nepp självklart hade det blivit en intressantare video.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J9g7I2D4hxU&feature=plcp[/youtube]
Lägger också in en video på min Viva och norrmannens Neos

[spoiler]UPDATE 2012-09-05
Tjenare rätt längesen jag gjorde en update nu men nu kommer det en update

Ja har kört rätt mycket nu på sista tiden på åkrar och i skogen så den har blivit rätt skitig så nu när jag skruvade bort fälgen för att kunna byta däck så passade jag på att tvätta av insidan av svingen och sånt som är svårt att komma åt annars.

2 Takt <3


Tyvärr så har jag inga efterbilder på tvätten men nu ser det som nytt ut iaf.
Jag har även fått hem nytt bakdäck så det fick jag hem ikväll färdig monterat och balanserat



Var lite skillnad mellan dom bara

Sen har jag också "besökt" stället där jag kraschade igen för att ta lite bilder så ni förstår hur det ser ut runt omkring där.

Där hojen står parkerad var exakt där jag la den ner sist för jag såg märken i asfalten från fotpinnen.

Nyligen soppat där då jag sa till bonden som sköter vägarna att det var jävligt halt att köra hoj där så då fixade han det


Bra hoj väg imo!


Anledning till originallyse är för att jag ska besikta hojen.
Men vad skulle ni rekommendera för drev till en ostrypt GasGas?
Nuvarande bak är 42 bara

Jag har bokat besiktning och ska besikta hojen imorrn så får hoppas att den går igenom men det borde den göra för det finns inga direkta fel på den och hojen är 100% original förutom lite dekaler.
Har även bokat Risk 2an till den 19e September och den börjar kl 07:30 på morgonen

Så såg det ut i garaget i morse när jag kikade in :

Jag var även på biltema i Västerås och såg dessa skönheter så avslutar med dom :


Peace out! Kommentera nu för fan!

[/spoiler]
UPDATE 2012-10-06
Ett tag sen nu men jag har äntligen fått på nya blinkers fram!
Det ser ut såhär nu!

Lagom små och diskreta faktist!
Men jag har börjat fundera på att skaffa nytt dekalkit till hojen för tbh så är det lite slitet och skabbigt om man tittar nära så om ni vet var man kan få tag på ett schysst set så hör av er!
Såhär ser jag ut med mc-utrustningen på :

På besiktningen så gick inte hojen genom tyvärr för blinkersrelät har gått sönder så jag besiktar om den igen i vår med nytt relä och nya lysen och skit


Jag klarade av Risk2an såklart och teoriprovet klarade jag utan problem! Slog t.om rekord på snabbaste tiden för A1 i V-rås!

Aja det var allt för denna gång!