Yamaha slider går långsamt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Jesnym97
Elmoped

Yamaha slider går långsamt

Inlägg av Jesnym97 »

Tja, jag har en yamaha slider 06 som bara går 63km/h och axxet kommer lite senare desto varmare den blir varför gör det de? och varför gör den bara 63km/h uppmätt me gps, med denna setup? :(

Setup:

Leovince zx chrome urpluggat
5g stage6 vikter
95 i munstycke
Gula kopplingsfjädrar
Dragen v-ring
Urpluggad original luftburk

Allt som jag har bytt på moppen nyligen, som inte är från 2006 :)

Malossi drivrem
Variatorskål
Luftfilter
Stage6 koppling o kopplingsklocka med gula kopplingsfjädrar
Motoforce kolv
Leovince zx chrome
Batteri
Startdrev
Variator vikter.

Vad kan felet vara!? :cry: tacksam för snabba svar! :)

Kan även tillägga att jag har en polare med en slider 08 och han har exakt samma setup som jag förutom att han har original koppling och 0,7g lättare vikter än jag. Och hans gör 73km/h....
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

prova byta vikter till lättare tex 4,5 :)

O kolla ditt tändstift hur det ser ut! :lol:
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Kopplingsfjädrarna är inte för mjuka? vet inte hur hårda dina är:P
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

säger det igen jag och min kompis körde fly clucch :P ocgh vi fick samma problem efter enstund så blir acc senare sen satt jagh på org igen :D och det funkade + byta kopling är väldigtr onödigt så länge remmen inte slirar så du vet !
Jesnym97
Elmoped

Inlägg av Jesnym97 »

AndersoNN: Yes jag ska testa att byta till 4,3g som följde med zx:et, och jag har kollat tändstiftet och bytt till 92 i munstycke. Vad hade du för munstycke och vikter på din slider? :) och hur fort gick den? :D

Jönköping: Nej dom ska inte vara för mjuka. Har i dom gula kopplingsfjädrarna som följde med zx:et :)

Chrillez: Jo jag vet, men jag fick stage6 koppling och kopplingsklocka av en polare för 400 som egentligen hade kostat 1600kr! och det var oöppnat ut förpackningen. Och moppen axxar bara lite senare en polarens som har 0,7g lättare vikter. Så jag ska nog byta till 4,0 - 4,3g :)

Men tror ni min moppe kommer gå som polarens om jag byter till 4-4,3g istället för 5g? ca 10km/h fortare? gör det sån skillnad tror ni? :D Tack för alla svar! :D
jonkyboys
Elmoped

Inlägg av jonkyboys »

aa de kan hända
Jesnym97
Elmoped

Inlägg av Jesnym97 »

Gött! ska testa att byta till 4,0g eller 4,3g då. Vad tycker ni? vill ha bäst axx och toppfart.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Jesnym97 skrev:AndersoNN: Yes jag ska testa att byta till 4,3g som följde med zx:et, och jag har kollat tändstiftet och bytt till 92 i munstycke. Vad hade du för munstycke och vikter på din slider? :) och hur fort gick den? :D

Jönköping: Nej dom ska inte vara för mjuka. Har i dom gula kopplingsfjädrarna som följde med zx:et :)

Chrillez: Jo jag vet, men jag fick stage6 koppling och kopplingsklocka av en polare för 400 som egentligen hade kostat 1600kr! och det var oöppnat ut förpackningen. Och moppen axxar bara lite senare en polarens som har 0,7g lättare vikter. Så jag ska nog byta till 4,0 - 4,3g :)

Men tror ni min moppe kommer gå som polarens om jag byter till 4-4,3g istället för 5g? ca 10km/h fortare? gör det sån skillnad tror ni? :D Tack för alla svar! :D
Fjädrarna som följer med ZX röret är dåliga har jag hört, köp andra och gå ner till 4-4,5g vikter.
Helt Räser
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

den går ju inte fortare med lättare vikter blir bara mera acc ;) men tror det är koplingen så prova med org !
Jesnym97
Elmoped

Inlägg av Jesnym97 »

Nu har jag testat med:

Setup:
* Leovince zx chrome urpluggat
* Helt nyinköpt luftbox urpluggad
* 92 i munstycke
* 4,3g zx vikter
* Stage6 koppling och kopplingsklocka
* Malossi drivrem
* Gula kopplingsfjädrar

Nu axxar moppen skit jämnt och fint i starten ända tills maxfart Men den går fortfarande bara 64km/h!!!!!*** är inte det jävligt konstigt? har bytt allt som har med motor och variator att göra förutom membren, förgasare, insug och cylinder som är från 06. Men har nytt insug hemma som jag ska byta. Men vad kan feler vara!? Polarens gör 73km/h med exakt samma setup :cry:
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Har du ens dragit pluggen ?
Användarens profilbild
Errkki
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Errkki »

Har du bytt CDIn?
Jesnym97
Elmoped

Inlägg av Jesnym97 »

Jag har dragit ALLA pluggar på moppen. Men Cdi:n är väl inte strypt på yamaha slider? för min kompis 08 gör 73km/H och min 06:A 64km/h då kan väl inte cdi strypa? känns inte som det är den i allafall för den varvar ut som fan :) För det sitter väl bara plugg i mynningen på zx? eller finns det i ljuddämparen också? :)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Jesnym97 skrev:Jag har dragit ALLA pluggar på moppen. Men Cdi:n är väl inte strypt på yamaha slider? för min kompis 08 gör 73km/H och min 06:A 64km/h då kan väl inte cdi strypa? känns inte som det är den i allafall för den varvar ut som fan :) För det sitter väl bara plugg i mynningen på zx? eller finns det i ljuddämparen också? :)
Nej det är ostrypt CDI på alla yamaha slider. Men dom flesta effektrör har även plugg i ljuddämparen så tycker att du ska kolla det.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Jesnym97
Elmoped

Inlägg av Jesnym97 »

Ska öppna och kolla! :D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Felpost här så låser, du är inte på cross/supermotard/racing/veteran delen. Scooter har en egen del för felsökning ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Låst