Blindtarm osv..

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Blindtarm osv..

Inlägg av PcCrazyMods »

En snabb liten fråga bara.. Tänkte kapa blindtarmen. Ska man ha större munstycke då? Hur mycket snabbare går den? Axxar den bättre? Nån skilldnad om man kapar EGR rör grejen också?
Nagot annat diskret man kan gora? Dreva upp till 13-14 fram och dra luftplugg? Nat annat? Hur ska jag overtala farsan att jag ska fa trimma moppen till bara 70 typ eller 60 med axx? Vad ska jag gora for att den ska ga 60 med bra axx? Slo som fan nu...
:cry:
tacksam for snabba svar?
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Re: Blindtarm osv..

Inlägg av rexzo »

PcCrazyMods skrev:En snabb liten fråga bara.. Tänkte kapa blindtarmen. Ska man ha större munstycke då? Hur mycket snabbare går den? Axxar den bättre? Nån skilldnad om man kapar EGR rör grejen också?
Nagot annat diskret man kan gora? Dreva upp till 13-14 fram och dra luftplugg? Nat annat? Hur ska jag overtala farsan att jag ska fa trimma moppen till bara 70 typ eller 60 med axx? Vad ska jag gora for att den ska ga 60 med bra axx? Slo som fan nu...
:cry:
tacksam for snabba svar?
vad har du för moppe?

Blindtarmen kommer göra den starkare ja, att plugga egr gör åxå en liten
skillnad.
hur fort den går beror ju på vilken drevning du har
ja du behöver byta munstycke
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Har en Derbi extreme sm -08. Hur mkt ska jag byta imunstycke typ? 12-65,13/65 och 14/65 hur fort kan den tankas ga med dom dreven och svetsad blindtarm?
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

PcCrazyMods skrev:Har en Derbi extreme sm -08. Hur mkt ska jag byta imunstycke typ? 12-65,13/65 och 14/65 hur fort kan den tankas ga med dom dreven och svetsad blindtarm?
Behåll luftpluggen, byt 10 storlekar munstycke, dreva den 15-65 eller 16-65
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Varfor ska jag behalla den? Hur fort kan den tankas ga med. 14/65, 15/65 och kapad blidtarm?
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Min gör runt 70 med kapad blindtarm och 12-53 :)
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Najs :D Hur är axxet? Och hur fort gick den original
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Tycker väl att det är helt okej, inte så jättemycket skillnad mot innan. Har aldrig kört helt orginal eftersom den förra ägaren kapade den, men när jag körde med 12-65 så gick den runt 60 :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Sen kan man ju ställa den frågan om det var blindtarmen i magen han pratade om? Han har säkert pluggat ut den med...

Drar du pluggen i röret kommer den att göra cirka 70km/h.
15/65 eller 16/65 kommer den knappast att orka....

12/65
kapa blindtarmen
plugga igen egr-ventilen
större munstycke
(vill du plugga ur luftburken, ingen märkbar skillnad, men mer bensin+luft=starkare.)

Denna "setup" kommer att framföra din moped i 60km/h. Finns en tråd för frågor om hur fort den kommer att gå.
Årets Styrelsemedlem 2013
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

DEA!! skrev:Sen kan man ju ställa den frågan om det var blindtarmen i magen han pratade om? Han har säkert pluggat ut den med...

Drar du pluggen i röret kommer den att göra cirka 70km/h.
15/65 eller 16/65 kommer den knappast att orka....

12/65
kapa blindtarmen
plugga igen egr-ventilen
större munstycke
(vill du plugga ur luftburken, ingen märkbar skillnad, men mer bensin+luft=starkare.)

Denna "setup" kommer att framföra din moped i 60km/h. Finns en tråd för frågor om hur fort den kommer att gå.
Okej tack för svaret! Vet att det finns ett forum för hur gort mopederna kommer gå. Men tänkte mer på att det var så mycket andra frågor också. Tyckte det passade bättre här.
Skriv svar