ta bort batteri, olje tank och olje pump och blanda i tanken. om du ska stunta kan du ju ta bort allt som inte behövs för att den ska röra sig framåt osv.
HyperSendan ;) skrev:Visst din egna vikt gör ju jättemycket. Jag väger 110 kg (väldigt biff och vältränad) och min moppe går som själva fan när jag kör
hade gått ännu bättre om nån som väger 60kg hade kört den
Jönköping skrev:Kåpor osv och kanske gå ner i vikt själv
det var inte jag som vägde 95 kg utan moppen själv. -_-
Nej men du sitter väl för helvete på moppen när du kör eller?
Vafan har det med saken och göra dumfan, du har väl inte en aning om vad han väger, pajas. Hoppas du får ett par slag i plytet. Sur man blir på H**U*G*R som dig.
Ta bort oljetank, kör med halvtank , sen ta bort batteri osv. Vad är det för moped du har f.ö?
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Ah jag vet när mina p12 kompisar kör den så har den fan gasres! Men det är lite jobbigt ändå att väga så mycket som jag gör när det gäller motorfordon. Men när det gäller på gymmet så är det bra Ja e typ störst där
isphoodman skrev:
det var inte jag som vägde 95 kg utan moppen själv. -_-
Nej men du sitter väl för helvete på moppen när du kör eller?
Hur tänkte du där egentligen?
Han vill ha ner vikten på moppen? Varför ska han gå ner i vikt då?
Han menar ju att de e lättare att få upp den på bakan om varken eller väger mycke....
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Ta bort, batteri,oljetanken/pumpen, byt till ett lättare rör med intergral dämpare, byt till luftkyld, plocka bort alla kåper, Kapa ramen, ta bort bromsarna,packboxen, byt styre, när du gjort de bör den vara lätt, annars börja borra i ramen^^ cykelgaffel+hjul
isphoodman skrev:Min moppe väger ca 95 kg. Ja, jag vill att den ska vara lite lättare, finns det nå delar man kan ta av eller vad fan ska man göra? xD
Btw, vf vill du ha den lättare, stunta eller? För ju tyngre den e (enligt mig) så får du upp den i mer toppfart i nerförsbackar specielt om du också är en faty
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
isphoodman skrev:
det var inte jag som vägde 95 kg utan moppen själv. -_-
Nej men du sitter väl för helvete på moppen när du kör eller?
Vafan har det med saken och göra dumfan, du har väl inte en aning om vad han väger, pajas. Hoppas du får ett par slag i plytet. Sur man blir på H**U*G*R som dig.
Ta bort oljetank, kör med halvtank , sen ta bort batteri osv. Vad är det för moped du har f.ö?
Victorh skrev:chillar pöjkar! Oft kommer leda till en varning från och med nu och bara SERIÖSA svar!
Ta bort oljetank,
Ta bort Batteri,
Byt styre tille lättare
Gör den luftkyld
Ta bort lamporna
Lägg en mindre tank
ända problemet jag har är att min moppe är värd 19,000 original, och det känns lite dumt o leka med elden om ni förstår :/. Jag vill kunna sälja den som en moped och inte del för del
- Förresten, är det bara o plocka bort batteriet? funkar all elektronik då? :0
Victorh skrev:chillar pöjkar! Oft kommer leda till en varning från och med nu och bara SERIÖSA svar!
Ta bort oljetank,
Ta bort Batteri,
Byt styre tille lättare
Gör den luftkyld
Ta bort lamporna
Lägg en mindre tank
ända problemet jag har är att min moppe är värd 19,000 original, och det känns lite dumt o leka med elden om ni förstår :/. Jag vill kunna sälja den som en moped och inte del för del
- Förresten, är det bara o plocka bort batteriet? funkar all elektronik då? :0
ta bort batteriet och linda eltejp runt kablarna som du tog bort och elektroniken kommer att fortsätta att fungera eftersom de kommer att gå från ström från generatorn istället.
Som folk sagt:
Mindre tank,
luftkyld
Ta bort olje "hållaren" och blanda själv i tanken,
ta bort kåpor,
lättare styre,
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
SnyggaDerbin skrev:Som folk sagt:
Mindre tank,
luftkyld
Ta bort olje "hållaren" och blanda själv i tanken,
ta bort kåpor,
lättare styre,
kåper hjälper inte så mycket och inte styre men nudebar är finare
Finns en del onödiga kåpor Och om han verkligen vill få den lätt så ja, det finns ju jätte lätta styren också sånna som typ inte väger någonting alls, det var de jag mena haha
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Finns inga direkt smidiga sätt att göra nån nämnvärd lättning på en moppe som ska användas och senare säljas som moppe, batteriet brukar praktiskt taget vara det enda någorlunda tunga (nått kilo eller två) som går plocka bort utan att moppen blir okörbar. Även om man plockar bort ALLT som man inte behöver ha kvar för att ha en körbar moped är jag tveksam till att man blir av med mycket mer än tio kilo.
Det mesta av vikten beror på att mycket av delarna är såpass kraftigt dimensionerade. Ram, sving, gaffel, t.o.m. hjul och annat är grovt tilltaget och det har fördelen att man knappast behöver räkna med några problem för att grejerna är för veka, men nackdelen blir att dom blir astunga istället. Att byta några av dessa grejer mot lättare dito är inte direkt rimligt att genomföra på en moppe, och att ställa sig och kapa bort onödiga bitar eller borra en massa hål är heller inte särskilt lämpligt - särskilt inte om man inte har goda kunskaper om hur delarna belastas för att avgöra var det är okej att försvaga dom och var det skulle vara livsfarligt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Tänkte som dig, plocka bort onödig skit, t.ex en liten svart dosa. Efter den var borttagen (vägde förövrigt ingenting ) lös mitt framlyse som satan, visade sig att det var 100w..
Iallafall, vill du ha det billigt borde du ju bara göra så enkla saker som t.ex ta bort oljetanken eller köra med halvtank
Varför ska du pilla bort massa grejjer på en moped som är värd 19k? Ska du stunta? Köp en billig rishög och lek med ist. Klaga inte på tipsen du får.
Du kan ju förklara varför du vill att moppen ska väga mindre, vill du att de inte ska belastas så mke, så är de ju smart att gå ner lite i vikt med. Och då har du även en motivation(om du nu behöver/vill).
Ska du stunta med den, så konvertera till luftkyld. Ta bort kåporna, dock inte kylarvingarna. Då de skyddar mycket:) Ta bort elsystemet. Du kan ju alltid sätta på en mindre tank eller köra med lite soppa i, typ 3L ist för 7L. :roll: