går över när jag lägger i 2an

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Helikopter
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 14 november 2011, 12:22

går över när jag lägger i 2an

Inlägg av Helikopter »

Tja jag och en kompis har tänk lära oss att åka på bakhjulet men nu har jag det problemet att jag åker upp på bakhjulet ganska lätt men när moppen när jag vill växla till 2an så lyckas utan att moppen går över

film på när jag försöker
http://www.youtube.com/watch?v=t-R1JHd1oHU


någon som kan komma med tips om hur jag ska göra för att klarar det har inte tänkt att lära mig göra ringar och hålla på så på bakhjulet vill bara kunna köra runt 20m på bakhjulet
Användarens profilbild
Granbacka
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 12 april 2011, 20:16
Ort: Larsmo

Inlägg av Granbacka »

Du måste lära dig att hantera bakbromsen, och lära dig när moppen är i det lägget när den slår över. Lära dig köra rakt en ganska bra bit förren du börjar träna ringar :) Lycka till!
✔Twostrokerider from Finland ✔
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

haha kolla din video sen sluta det med att jag satt och kolla på ca 10-20 videos på massa volvo 740s....
men ta det lugnt på gasen eller lägg lite bakbroms dock inte säker på det här efter som jag aldrig har stegrat med en cross med det borde ju funka
Helikopter
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 14 november 2011, 12:22

Inlägg av Helikopter »

Fredd_e skrev:haha kolla din video sen sluta det med att jag satt och kolla på ca 10-20 videos på massa volvo 740s....
men ta det lugnt på gasen eller lägg lite bakbroms dock inte säker på det här efter som jag aldrig har stegrat med en cross med det borde ju funka

okej ska testa se om det går bättre
IntimosDt
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 8 maj 2012, 17:23
Ort: Södermanland

hej petter

Inlägg av IntimosDt »

stol tfotograf
Skriv svar