Sida 1 av 1
V-ring på yamaha slider 2010 fråga
Postat: 14 maj 2012, 16:06
av YamahaMarcus
Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt?

Tacksam för svar
Postat: 14 maj 2012, 16:15
av KunGsen
Tjena du kan ta bort v ringen finns guider här på twostrokerider om hur man gör. Den går cirka 5 kmh fortare
Vad är det där cpi strypning du pratar om ? har nämligen en 2010 själv
Om du kan svetsta kan du ta bort blind tarmen finns även guider om det :=
Postat: 14 maj 2012, 16:17
av YamahaMarcus
Okej tack

Re: V-ring på yamaha slider 2010 fråga
Postat: 14 maj 2012, 16:18
av difaren
YamahaMarcus skrev:Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju
CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort
CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt?

Tacksam för svar
CDI ?
Pluggar i röret, blindtarm osv..
Re: V-ring på yamaha slider 2010 fråga
Postat: 14 maj 2012, 16:19
av KunGsen
difaren skrev:YamahaMarcus skrev:Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju
CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort
CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt?

Tacksam för svar
CDI ?
Pluggar i röret, blindtarm osv..
Om han menar CDI så finns det ingen på slider 2010 iaf

Postat: 14 maj 2012, 16:21
av GreckE
om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt

Postat: 14 maj 2012, 16:22
av KunGsen
GreckE skrev:om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt

Tur att det inte är någon strypt cdi på slider då

Postat: 14 maj 2012, 16:33
av YamahaMarcus
Gött som fan

! Tack så mycket för svaren om CDI och V-ring lättnad att veta att inte stryppt CDI finns på slider

Postat: 14 maj 2012, 16:51
av Börniee
Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Postat: 14 maj 2012, 19:23
av DEA!!
ber mod/crew att flytta denna tråd då den ligger i cross/SM. Ska ligga i scooter-delen.
Postat: 14 maj 2012, 19:29
av rexzo
Niklas Berntsson skrev:Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Ludix blaster har inte strypt cdi och vad har det med tråden att göra??
Postat: 14 maj 2012, 19:37
av Börniee
rexzo skrev:Niklas Berntsson skrev:Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Ludix blaster har inte strypt cdi och vad har det med tråden att göra??
Är du 100% säker?
Postat: 14 maj 2012, 19:46
av karlsson31
Det är jätte enkelt att ta bort cdi strypningen bara EN elektriskt kabel som kommer från högra sidan av motorn, bara att kapa eller ta isär sockerbiten som det går till och sen är strypningen borta

Postat: 14 maj 2012, 19:55
av ekenARK
1.finns ingen CDI på slider.
2.blindtarm, plugg i röret och v-ring finns. och ja det blir skillnad om du tar bort v-ringen, går kanske 5-10km fortare, om du tar bort v-ringen och pluggar ut får du bättre bottenvrid och axx.
3.lås tråden
Postat: 14 maj 2012, 20:28
av GreckE
KunGsen skrev:GreckE skrev:om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt

Tur att det inte är någon strypt cdi på slider då

han skrev de så då trodde ja de

Postat: 14 maj 2012, 20:46
av Roxxen96
Flyttar till 2T-S Trimmning. Tack DEA!
Postat: 14 maj 2012, 21:06
av Ajrosid
Ta bort V-ringen och få tag på ett orginal rör från någon tidigare modell och ryck pluggen i det då 2010:an inte har någon plugg. Jag körde själv ett tag så och den gjorde 80 på mätaren!
Postat: 14 maj 2012, 21:17
av Stensviik
Niklas Berntsson skrev:rexzo skrev:Niklas Berntsson skrev:Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Ludix blaster har inte strypt cdi och vad har det med tråden att göra??
Är du 100% säker?
ursäkta att jag lägger mig i men vad f'n har det med denna tråd att göra om jag får fråga Niklas ?
