Blockera nr? (iPhone 4s)

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Blockera nr? (iPhone 4s)

Inlägg av derbiofc »

Som topic lyder så har jag ett nr som jag vill blockera, problemet är bara att där jag läst om detta så måste man antingen kontakta sin operatör eller ladda ner en app som bara är tillgänglig med en jailbreakad iPhone. Jag tänker inte jailbreaka så min fråga är om någon blockerat nr på nåt annat sätt än att kontakta operatören? Vore smidigt och bra :D

PS. Visste inte om denna passade i mobiltråden då det mest pratas om mobilköp där, flyttar gärna detta dit om någon mod inte gillar att jag skapat ny tråd ;)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
DownScarFace
Elmoped

Inlägg av DownScarFace »

På min HTC var det bara att gå in på sin telefonhistorik, hålla på numret och sedan välja blockera. Vet inte hur det är med Apple. Men det borde även finnas appar där det inte behövs jailbreak för att blocka nummer. Prova söka på appstore eller nåt bara :P
Användarens profilbild
niklaaassss
Elmoped

Inlägg av niklaaassss »

Finns en app som heter truecaller men vet inte riktigt om det är det som du är ute efter. Tror inte den blockerar utan bara varnar att det är ett spam nummer eller liknande, sen kan du välja att inte svara.

Annars kan du ju alltid höra med din mobiloperatör om dem kan hjälpa dig :)
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög

Inlägg av Perra.S »

Att operatören kan blockera nummer är en myt, de har ingen som hellst möjlighet att göra det.

Jailbreaka och kör iBlacklist, ända alternativet för att blockera nummer.
Skriv svar