frågor kring blackbox

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

frågor kring blackbox

Inlägg av D3nnis »

Tja. Jo jag har lite frågor kring blackbox. De är så att jag tänkte köpa någon moppe runt sommaren om jag ska ha att åka med till skolan men saken är de att jag inte orkar sitta och köra 30 så jag vill dra pluggen bara så den går iaf 40 eller mera. Men samtidigt så vill jag ju inte torska för jag vill ju kunna övningsköra såg jag tänkte på sskaffa en blackbox och sätta på då. Då är min fråga alltså om snuten kommer märka att de är blackbox på efter som folk äger att man känner de. Men jag tänkte om man verkligen kan känna de efter som moppen bara går ca40 då och de är inte direkt stor effekt eller varvtals skilnad mellan 30 och 40 eller?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

är det klass 2 moppe så har jag för mig att dom får max gå i 40
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Snuten kommer märka att det är blackbox, tror nästan din farfar kommer märka om det är blackbox på den, det hörs och känns rejält om de sitter på eller inte.

Om den axxar som fan till 35 sen bara dör den av nästan, typ som otrolig motorbroms. Inte värt pengarna! Bättre att spara dom till bötern ifall du skulle åka dit. Vilket ja finner väldigt svårt om du bara ska köra i 40. Då 30mopeder får gå i 40.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Ztraand skrev:Snuten kommer märka att det är blackbox, tror nästan din farfar kommer märka om det är blackbox på den, det hörs och känns rejält om de sitter på eller inte.

Om den axxar som fan till 35 sen bara dör den av nästan, typ som otrolig motorbroms. Inte värt pengarna! Bättre att spara dom till bötern ifall du skulle åka dit. Vilket ja finner väldigt svårt om du bara ska köra i 40. Då 30mopeder får gå i 40.
ofan så dom får gå 40. brabra. Täntke bara att de är ju inte sånt jävla skilnad på axxet mellan 30 och 40 direkt så de lär ju inte blir så stor skilnad :)

Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Jag tycker du borde det.
Min blackbox som följde med när jag köpte moppen stryper hela tiden och inte ett visst varvtal.

Den axxar ju inte som fan till 40 sen bara dör. den går ju segt hela vägen upp :p

Men min båda hörs och märks att den är trimmad så jag använder den inte ens
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

NeosTobbe skrev:Jag tycker du borde det.
Min blackbox som följde med när jag köpte moppen stryper hela tiden och inte ett visst varvtal.

Den axxar ju inte som fan till 40 sen bara dör. den går ju segt hela vägen upp :p

okejokej. Ne där är nog ingenb större skilnad på ljudet på 30 kmh och 40 kmh :)

Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

NeosTobbe skrev:Jag tycker du borde det.

Ingen här som kört en Honda XR8 de som har CDI strypning? Det är ju ungefär samma sak som blackbox, bara att blackboxen är ställbar. XR8:orna axxar ju så in i helvete, sen när de stryper så trycks du fram över styret pga den starka effektförlusten.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Viktor23
Avstängd

Inlägg av Viktor23 »

Jag har en black box som jag har satt på men den funkar inte har satt ihopa den med en kabelsko till den röda kabeln till cdin. Nån som vet vad felet kan vara?:/
Skriv svar