
Luft i en bromsvajer?Roxxen96 skrev:Den skruven du beskriver, det är där man fyller på slutväxel olja. Den har inget att göra med bromsarna, jag vet tyvärr inte ditt problem med att bromsarna tar dåligt. Du gjorde inget annat när du fixade bromsen eller? Antagligen luft i systemet isåfall.
Märker att du inte har hört uttrycket "luft i systemet" gällande bromssystemet innan? Luft i systemet kan göra att bromshandtaget är alldelles slött och att bromsarna inte tar bra alls. Det är därför man luftar systemet när detta inträffat.ArvidsZon skrev:Luft i en bromsvajer?Roxxen96 skrev:Den skruven du beskriver, det är där man fyller på slutväxel olja. Den har inget att göra med bromsarna, jag vet tyvärr inte ditt problem med att bromsarna tar dåligt. Du gjorde inget annat när du fixade bromsen eller? Antagligen luft i systemet isåfall.
Tror problemet ligger i att du får spänna bromsvajern på baksidan av hjulet under motorn.
Man kan man lufta hydrauliska bromsar, men man kan inte det med mekaniskaRoxxen96 skrev:Märker att du inte har hört uttrycket "luft i systemet" gällande bromssystemet innan? Luft i systemet kan göra att bromshandtaget är alldelles slött och att bromsarna inte tar bra alls. Det är därför man luftar systemet när detta inträffat.ArvidsZon skrev:Luft i en bromsvajer?Roxxen96 skrev:Den skruven du beskriver, det är där man fyller på slutväxel olja. Den har inget att göra med bromsarna, jag vet tyvärr inte ditt problem med att bromsarna tar dåligt. Du gjorde inget annat när du fixade bromsen eller? Antagligen luft i systemet isåfall.
Tror problemet ligger i att du får spänna bromsvajern på baksidan av hjulet under motorn.
Stämmer nog bra, men eftersom att TS inte nämnde något om det var trummbroms eller vanlig skivbroms så kan varken jag eller någon annna utgå ifrån det man tror själv. Men i detta fallet skrev det jag trodde eftersom att det är en Neos, och jag tror att de har skivbroms bak pga att det är samma motor som aerox osv.. Men vad vet jag, det är väl upp till TS att berätta om det är trummbroms eller vanlig skivbroms på.TSR`BakarN skrev:Man kan man lufta hydrauliska bromsar, men man kan inte det med mekaniskaRoxxen96 skrev:Märker att du inte har hört uttrycket "luft i systemet" gällande bromssystemet innan? Luft i systemet kan göra att bromshandtaget är alldelles slött och att bromsarna inte tar bra alls. Det är därför man luftar systemet när detta inträffat.ArvidsZon skrev:Luft i en bromsvajer?
Tror problemet ligger i att du får spänna bromsvajern på baksidan av hjulet under motorn.tror jag , rätta mig om jag har fel
Jo jag har hört det och vet precis vad det innebär så duRoxxen96 skrev:Märker att du inte har hört uttrycket "luft i systemet" gällande bromssystemet innan? Luft i systemet kan göra att bromshandtaget är alldelles slött och att bromsarna inte tar bra alls. Det är därför man luftar systemet när detta inträffat.ArvidsZon skrev:Luft i en bromsvajer?Roxxen96 skrev:Den skruven du beskriver, det är där man fyller på slutväxel olja. Den har inget att göra med bromsarna, jag vet tyvärr inte ditt problem med att bromsarna tar dåligt. Du gjorde inget annat när du fixade bromsen eller? Antagligen luft i systemet isåfall.
Tror problemet ligger i att du får spänna bromsvajern på baksidan av hjulet under motorn.
Äsch orkar fan inte argumentera. Btw tack, visste inte att neos har trummbroms, är totalt ointresserad av den mopeden så aa. Sen så har jag inte kvar min yamaha för den delen heller.ArvidsZon skrev:Jo jag har hört det och vet precis vad det innebär så duRoxxen96 skrev:Märker att du inte har hört uttrycket "luft i systemet" gällande bromssystemet innan? Luft i systemet kan göra att bromshandtaget är alldelles slött och att bromsarna inte tar bra alls. Det är därför man luftar systemet när detta inträffat.ArvidsZon skrev:Luft i en bromsvajer?
Tror problemet ligger i att du får spänna bromsvajern på baksidan av hjulet under motorn.
behöver inte ge mig någon föreläsning.
Jag är till 100% helt förstådd med hur hydrauliska bromsar fungerar och
hur man motverkar luften i systemet då jag fått tillverka detaljer så som
luftningsskruvar tätnings brickor till just bromsok och varit allmänt runt
om bromsar varje dag.
Sen så antog jag att du som Moderator eller vad din rang är borde veta
skillnad på Neos och Aerox motor då det är allmän bildning när du själv
har just en Yamaha.
Neos - Liggande minarelli, Luftkyld och trumbroms
Aerox - Liggande minarelli, Vattenkyld och skivbroms.
Förutsatt att innehavaren till mopeden inte gjort större modifikationer och
bytt till en Aerox motor så tycker jag din bort förklaring var väldigt lam.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...