Motoforce Replica 50cc: Orginal liknande cylinder.
50cc TNT: Orginal liknande cylinder.
Conti 50cc Racing: Något vassare än orginal, fast ändå tänkt som en ersätts-cylinder.
Eurokit 50cc: Orginal liknande cylinder.
New West 50cc: Orginal liknande cylinder.
Athena Racing 50cc: Orginal liknande cylinder, dock lite med lite mer sting i.
Top Performances 50cc: En hyffsad duglig sport cylinder. Bra för den som vill börja sin trim-karrier lungt.
Metrakit MK Series 50cc: Duglig sport cylinder, lågvarvig och har ett skönt register.
Doppler 50cc:
Airsal 50cc sport: Liknande Polini 50cc sport. Alltså en Sport-cylinder.
Utbytnad av förgasare vid "trimmning/tuning" är inte nödvändigt.
Polini 50cc Evolution: Lite halv vass 50cc-cylinder. Fin för pendling och gatubruk, fast med lite portning-arbete så kan denna cylinder gämnföras med dom "värre".
Hebo 50cc Manston Replica: En High-End racign cylinder. Mycket fint register.
Klassas som Midrace.
Malossi MHR Replica 50cc: En mycket bra bruks-cylinder. Bra för den som hade tänkt att använda hojen som pendlar hoj och vill ha med kräm i hojen.
Bör kombineras med ett Sport/Midrace rör av något slag. Klassas som Midrace.
Metrakit Pro Race 2 50cc: Som sin storebror, "dock" 50cc.
Malossi MHR Team 50cc: Som sin storebror, "dock" 50cc.
Hebo MANSTON 50cc: Bra kvalitet, fint register som alla andra cylindrar ifån Hebo. Bör kombineras med ett Midrace/Hyper rör. För maximal kräm. Klassas som Midrace. Ska leverera runt 15 hk(katalog).
Följande är bara 70cc------------>
Eurokit 70cc:
Metrakit Handmade 70cc:
Top Performances Zylinderkit 74/70 cc:
Airsal Racing 70cc: Aningen starkare och "bättre" än sin broder "airsal-sport". Ej nödvändigt av utbytning av avgassystem. Klassas som 70cc Midrace.
Airsal 70cc Sport: Funkar utmärkt med orginal avgassystem. Aningen klenare kräm än Airsal Racing 70cc. Klassas som 70cc sport.
Barikit 74/70 cc:
Metrakit SP Series 70cc: Ska leverera runt 13-15 hk(katalog).
Hebo 70cc Manston Replica: En High-End racing cylinder. Denna cylinder har också ett mycket fint register. Klassas som Midrace.
Polini 70cc Evolution:
Metrakit Pro Race 2 70cc:
Hebo MANSTON 70cc: En mycket bra cylinder, med ett mycket brett register.
Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Klassas som Hyper.
Hebo Manston Revolution 70cc: En värsting cylinder på högklass. Specieal gjort topplock. En mycket fin racing cylinder till din hoj. Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Kan leverera upp imot 20 hk(rätt inställd,bytt förgasare,rör,vev,tändning etc).
Klassas som Hyper.
Hebo Manston Revolution Pata Negra 70cc: Denna cylinder är absolut bland dom värsta på marknaden. Special portat av själve Ton Mill ,mannen bakom utvecklingen av Manston cylindrarna. Mycket grym cylinder!
Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Klassas som Hyper.
Följande är bara 80cc------------>
Airsal 80cc.
Top performence 80cc:
Barikit 80cc: Ska vara en uppgraderad form av Airsal 80cc. Alltså en halv vass gatubruks-cylinder.
Polini Guss 80cc: Fin gatubruks-cylinder, med ett fint register för gatubruk.
Polini Evolution 80cc: Fin Sp liknande cylinder. Ska pisska på bra efter lite portnings arbete.
Malossi MHR 80cc:
Malossi MHR Replica 80cc:
Malossi MHR Team 80cc:
Cylindrar till "nya Derbi motorn"(tillfällig lista):
LimmiL skrev:okej men hur länge håller en aluminium då?
livslängden beror på hur du behandlar cylindern o kolven, ligger man och tokvarvar hela tiden och kör da ut och da in så slits de fortare i förhållande till milen cylindern har gått.. Men normalt så får du byta kolv mer än själva cylindern.
kör du på fin oljeblandning så kan kolven o cylindern hålla länge, och med en fin inkörning också ^^. Barikits kolvar är av bättre kvalité än typ airsal och liknande..... tänkte de kunde vara värt att tänka på ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
japp inte hyper 150kmcylle precis men den ger mycket go effekt fast mk handmade är en lågvarvig cylinder så du vet
+attden är gjutjärn=kommer hålla längre men inte lika mycket effekt som alucylindrarna
jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också?
maximannen skrev:jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också?
hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:P
maximannen skrev:jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också?
hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:P
Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
maximannen skrev:jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också?
hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:P
Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
Hell_qwist skrev:
hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:P
Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:P
stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
drayper skrev:
Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:P
stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
jo visst för att vara på säkra sidan, men som sagt beror på hur man kör
Det är absolut ingen större skillnad på AM6 och Derbi vevarna. Skillnaden ligger i lagerna då jag tror faktiskt AM6 är värre med C3 orignal? ( osäker källa )
Det är absolut ingen större skillnad på AM6 och Derbi vevarna. Skillnaden ligger i lagerna då jag tror faktiskt AM6 är värre med C3 orignal? ( osäker källa )
Cylinder Metrakit Handmade 70cc, Minarelli AM... pallar en RR drac 02 det länge ? eller behöver man byta vev på det 70cc?
för vill inte läga ut så mycket pengar...
Pille skrev:Cylinder Metrakit Handmade 70cc, Minarelli AM... pallar en RR drac 02 det länge ? eller behöver man byta vev på det 70cc?
för vill inte läga ut så mycket pengar...
Gilera_Racer skrev:skulle den gå bättre än bara effektrör och skulle den dra en som bara har effektrör isåfall?
det skulle bli bra mycket bättre drag..., fan en orginal50cc går ju som en jävla trampmoppe om man jämnför en sport 70cc, spelar ingen roll om du har urpluggat orginal eller MK prorace, 70 cc skulle gå bättre
Pille skrev:halloj... det där 70cc metrakit handmade ? . nån sa typ att det va lågvarvigt eller mellanvarvigt... så funkar det bra till mitt högvarviga turbokit?
Hej. ja ska köpa ny cylinder nu och undrar om Airsal 50 sport funkar bra till Mk Thrower?? plus att jag har en Derbi Senda sm 01 och undrar om ja skulle behöva byta vev för den har gått 1200 mil ??