Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
livslängden beror på hur du behandlar cylindern o kolven, ligger man och tokvarvar hela tiden och kör da ut och da in så slits de fortare i förhållande till milen cylindern har gått.. Men normalt så får du byta kolv mer än själva cylindern.LimmiL skrev:okej men hur länge håller en aluminium då?
hållbarhet: handmade=jutgärn, håller bra!!Gilera_Racer skrev:hej vilken av dessa cylindrar ger bäst effekt och hållbarhet?
Metrakit Handmade 70cc
Airsal Sport 70cc
Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .Hell_qwist skrev:hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:Pmaximannen skrev:jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också?
beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:Pdrayper skrev:Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .Hell_qwist skrev:hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:Pmaximannen skrev:jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också?
stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .Hell_qwist skrev:beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:Pdrayper skrev:Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .Hell_qwist skrev: hade du haft derbimotorn hade det funkat;) men nu äre så att det sitter AM6:a på den så, ja det måste då:P
jo visst för att vara på säkra sidan, men som sagt beror på hur man kördrayper skrev:stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .Hell_qwist skrev:beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:Pdrayper skrev: Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
Beror inte alls på hur man kör veven klarar inte av den cylindern vad är det du inte fattar ?Hell_qwist skrev:jo visst för att vara på säkra sidan, men som sagt beror på hur man kördrayper skrev:stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .Hell_qwist skrev: beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:P
det skulle bli bra mycket bättre drag..., fan en orginal50cc går ju som en jävla trampmoppe om man jämnför en sport 70cc, spelar ingen roll om du har urpluggat orginal eller MK prorace, 70 cc skulle gå bättreGilera_Racer skrev:skulle den gå bättre än bara effektrör och skulle den dra en som bara har effektrör isåfall?