bra stunt setup,tips??

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

bra stunt setup,tips??

Inlägg av draceN96 »

Tja som rubriken lyder vill jag ha lite tips på bra stunt setup :) vill helst inte byta rör.. ehm ge lite förslag. (nuvarande setup: dragen v-ring, tyngre vikter, annan tryckfjäder, annan drivrem (allt sånt är stage 6) , dragen blindtarm / blindröret och sportluffilter.

det är en vivacity eu årsm 00 . som sagt vill jag helst inte byta rör, vikter kan jag väll byta om det är lätt? är inte så high på scooter, iaf vill ha bra topphastighet också, nu göra den runt 80km/h och vill att den ska göra minst 80. men vill ändå kunna få upp den lätt. nu är det svin svårt, tungt som fan måste typ stå stilla för att få upp den moppen är inte tung men den orkar inte.. har tagit bort lite onödig skit så som båda stöden osv, ehm jo tänkte gör boost bottle ngt? hur kopplar man den till en gutner förgasare. sak samma iaf snälla hjälp mej med en bra stunt setup inte för dyr och vill helst inte byta rör och den ska göra minst 80km/h :D :twisted:
Senast redigerad av draceN96 den 4 maj 2012, 17:23, redigerad totalt 1 gånger.
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

hjälp

Inlägg av draceN96 »

vore grymt om ngn kunde hjälpa mej?
Senast redigerad av draceN96 den 4 maj 2012, 18:03, redigerad totalt 1 gånger.
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

setup tråden kanske ? är väl bump efter 7 dagar ? slå på en stark 70cc så blir de lätt att få upp den
bytt membran/förgasare/insug så blir de lite mer kraft i den oxå
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Vettefan om det är rätt att verkligen ha tyngre vikter? Ska inte uttala mig om det iofs, då jag inte kan variatormotorer....

Du får väl helt enkelt öva, det kan va lite klurigt att komma upp på bakhjulet med org rör, iaf om man är nybörjare. (om man inte har en jävla slider då)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

he i 1g-2g lättare än org. på vikter då.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Skriv svar