Sprutade han wd40 på bromsskivan och det? Isåfall, ge han en stor käftsmäll från mig.falkheden skrev:Okej, sen när jag var i garaget idag med en polare så skulle han försöka fixa det så han sprutade på WD-40 och nu funkar inte bakbromsen alls. Är det bara att köpa nya bromsbelägg igen då? köpte nya förra månaden...
Edit: Bakbromsen tar men bromsar knappt
Han sprutade wd40 in i bromsoket, sa till honom att jag var tvungen att byta bromsbelägg precis när jag såg att han sprutade i det. Märkte det inte från början för jag pillade i variatornCaToXXo skrev:Sprutade han wd40 på bromsskivan och det? Isåfall, ge han en stor käftsmäll från mig.falkheden skrev:Okej, sen när jag var i garaget idag med en polare så skulle han försöka fixa det så han sprutade på WD-40 och nu funkar inte bakbromsen alls. Är det bara att köpa nya bromsbelägg igen då? köpte nya förra månaden...
Edit: Bakbromsen tar men bromsar knappt
Du får troligen byta belägg, och göra rent skivan rejält INNAN du sätter på dom nya beläggen.
falkheden skrev:Ja fast, jag kan inte kräva folk på pengar hatar det.Mattyyy skrev:Seriöst så borde du kräva han på pengar/göra samma sak på hans moppe om han har nån
Han tog wd40 på sina innan han tog på mina han trodde det skulle hjälpa
Går det inte att använda avfettning?
KarlssoN^ skrev:Dränk skivan och beläggen med startgas!