Bromsar utan att man trycker på bromsen

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Bromsar utan att man trycker på bromsen

Inlägg av falkheden »

I förrgår när jag skulle köra moppe så märkte jag att när jag rullade ut den från garaget att det var jobbigt som fan. Märkte sen då att bakbromsen låg i hela tiden hur gör jag för att fixa detta?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Ta loss oket och plocka isär det, smörj upp bromskolvarna etc. Kan vara ganska jobbigt att lufta systemet sen, bara så du vet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Inlägg av falkheden »

Okej, sen när jag var i garaget idag med en polare så skulle han försöka fixa det så han sprutade på WD-40 och nu funkar inte bakbromsen alls. Är det bara att köpa nya bromsbelägg igen då? köpte nya förra månaden...

Edit: Bakbromsen tar men bromsar knappt
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

falkheden skrev:Okej, sen när jag var i garaget idag med en polare så skulle han försöka fixa det så han sprutade på WD-40 och nu funkar inte bakbromsen alls. Är det bara att köpa nya bromsbelägg igen då? köpte nya förra månaden...

Sprutade han wd40 på bromsskivan och det? Isåfall, ge han en stor käftsmäll från mig.
Du får troligen byta belägg, och göra rent skivan rejält INNAN du sätter på dom nya beläggen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Inlägg av falkheden »

CaToXXo skrev:
falkheden skrev:Okej, sen när jag var i garaget idag med en polare så skulle han försöka fixa det så han sprutade på WD-40 och nu funkar inte bakbromsen alls. Är det bara att köpa nya bromsbelägg igen då? köpte nya förra månaden...

Sprutade han wd40 på bromsskivan och det? Isåfall, ge han en stor käftsmäll från mig.
Du får troligen byta belägg, och göra rent skivan rejält INNAN du sätter på dom nya beläggen.
Han sprutade wd40 in i bromsoket, sa till honom att jag var tvungen att byta bromsbelägg precis när jag såg att han sprutade i det. Märkte det inte från början för jag pillade i variatorn
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Seriöst så borde du kräva han på pengar/göra samma sak på hans moppe om han har nån
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Dränk skivan och beläggen med startgas!
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Inlägg av falkheden »

Mattyyy skrev:Seriöst så borde du kräva han på pengar/göra samma sak på hans moppe om han har nån
Ja fast, jag kan inte kräva folk på pengar hatar det.
Han tog wd40 på sina innan han tog på mina han trodde det skulle hjälpa
Går det inte att använda avfettning?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

falkheden skrev:
Mattyyy skrev:Seriöst så borde du kräva han på pengar/göra samma sak på hans moppe om han har nån
Ja fast, jag kan inte kräva folk på pengar hatar det.
Han tog wd40 på sina innan han tog på mina han trodde det skulle hjälpa
Går det inte att använda avfettning?
KarlssoN^ skrev:Dränk skivan och beläggen med startgas!
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Inlägg av falkheden »

KarlssoN^ skrev:Dränk skivan och beläggen med startgas!
Ska testa det imorgon
Skriv svar