Vilka märken är bäst för klass 2 mopeder ? :D

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Diddan
Varnad

Vilka märken är bäst för klass 2 mopeder ? :D

Inlägg av Diddan »

Jag har funderat på att köpa en ny moppe (vespa) jag undrar bara vilket märke som är bäst för 30 moped, yamaha aerox, gilera stalker och peugeot speedfighter är ju bra men för dyrt, så vad är bra förutoom dom :D?[/i]
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Re: Vilka märken är bäst för klass 2 mopeder ? :D

Inlägg av streamjr »

Diddan skrev:Jag har funderat på att köpa en ny moppe (vespa) jag undrar bara vilket märke som är bäst för 30 moped, yamaha aerox, gilera stalker och peugeot speedfighter är ju bra men för dyrt, så vad är bra förutoom dom :D?[/i]
du kan få en yamaha neos för en ganska billig peng :)
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

kör på baotian :roll:

[spoiler] xD [/spoiler]
Senast redigerad av tompa221 den 28 april 2012, 20:42, redigerad totalt 1 gånger.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

tompa221 skrev:kör på baotian :roll:
sämsta skräpet som någån sin gjorts.

Kör på en benelli
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Slider!
Användarens profilbild
viinanen
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av viinanen »

Den ULTIMATA 30-moppen är en Aprilia SR50 med Ditech (direktinsprut). Tyvärr är dom jävligt svåra att få tag i som klass 2, men lovar dig att du inte blir besviken när den perfekta väl dyker upp! ;)
Aprilia SR 50 R Factory -08
Aprilia SR 50 DiTech -01
Användarens profilbild
viinanen
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av viinanen »

Och baotian avråder jag starkt från, vet inte om du tänker trimma men en otrimmad Baotian klass2 går 25. Precis 25, inte 26 och inte 27. 25.
Aprilia SR 50 R Factory -08
Aprilia SR 50 DiTech -01
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

trippelpost, ack ack.

haha precis 25km/h jaa, tjena! köper man en 30 moped så ska den gå i 25km/h och den går ömöjligt endast i det.
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

Köp dig en aerox!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Om du tycker att kvalitetsmoppar är för dyrt så finns det ju bara skit kvar, så enkelt är det ju. Vilken prisklass har du tänkt dig? Om du inte säger ditt maxpris är det bara dumt att ens svara på ditt inlägg.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

CaToXXo skrev:Om du tycker att kvalitetsmoppar är för dyrt så finns det ju bara skit kvar, så enkelt är det ju. Vilken prisklass har du tänkt dig? Om du inte säger ditt maxpris är det bara dumt att ens svara på ditt inlägg.
Du menar alltså att en Yamaha Neos är skit? Neos är bra mopeder och lite billigare än de flesta andra populära dvs Aerox & Speedfight.

Har du tur kan du få en Aerox eller dyl för en bra peng. Men har du tänkt dig mopeder under 3000kr så blir det nog en kinesmoped eller en stulen rishög till dig :-)
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

det kan vara en moped i okörbart skick.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Peppenamnlos skrev:
CaToXXo skrev:Om du tycker att kvalitetsmoppar är för dyrt så finns det ju bara skit kvar, så enkelt är det ju. Vilken prisklass har du tänkt dig? Om du inte säger ditt maxpris är det bara dumt att ens svara på ditt inlägg.
Du menar alltså att en Yamaha Neos är skit? Neos är bra mopeder och lite billigare än de flesta andra populära dvs Aerox & Speedfight.

Har du tur kan du få en Aerox eller dyl för en bra peng. Men har du tänkt dig mopeder under 3000kr så blir det nog en kinesmoped eller en stulen rishög till dig :-)
Nejnej absolut inte, jag skulle gärna själv vilja ha just en neos faktiskt. Men enligt mig verkar det som att ts vill ha nåt riktigt billigt, för tex stalker är ju inte spec dyra. Och som sagt, utan att nån av oss vet vad ts har tänkt sig för pris är detta en svår fråga.
Det är bara att kolla runt på blocket, ibland finns det roxxar för 2-4papp.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

CaToXXo skrev:
Peppenamnlos skrev:

Nejnej absolut inte, jag skulle gärna själv vilja ha just en neos faktiskt. Men enligt mig verkar det som att ts vill ha nåt riktigt billigt, för tex stalker är ju inte spec dyra. Och som sagt, utan att nån av oss vet vad ts har tänkt sig för pris är detta en svår fråga.
Dock brukar det ligga många dolda fel bakom dessa aeroxar för 2-4000kr. Jo, skulle mycket gärna vilja veta hans budget.. Inte sitta här och gissa vad han har.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Peppenamnlos skrev:
CaToXXo skrev:
Peppenamnlos skrev: Du menar alltså att en Yamaha Neos är skit? Neos är bra mopeder och lite billigare än de flesta andra populära dvs Aerox & Speedfight.

Dock brukar det ligga många dolda fel bakom dessa aeroxar för 2-4000kr. Jo, skulle mycket gärna vilja veta hans budget.. Inte sitta här och gissa vad han har.
Jo asså först och främst har jag tänkt att trimma lite lätt iallafall :) Jag köper ju gärna en bra moppe men mellan 4000-6000 :/ Kan ju vara svårt att hitta typ aerox som funkar bra mellan det priset :)
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha

Re: Vilka märken är bäst för klass 2 mopeder ? :D

Inlägg av DtSnubben »

Diddan skrev:Jag har funderat på att köpa en ny moppe (vespa) jag undrar bara vilket märke som är bäst för 30 moped, yamaha aerox, gilera stalker och peugeot speedfighter är ju bra men för dyrt, så vad är bra förutoom dom :D?[/i]
PUCH IT TO THE LIMIT!

(vet att du skrev vespa, men detta är glidarmoppen #1)
U mad bro?
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

Piaggio ciao min vän ;)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Det finns ju billiga 30-moppar som ändå är helt OK, såsom CPI, PGO.
Well do ya, punk?
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Gröngöling skrev:Det finns ju billiga 30-moppar som ändå är helt OK, såsom CPI, PGO.

Speciellt PGO ska ju ha bra kvalitet trots att dom är jäkligt billiga, går ju att få tag i nyare med för dom tillverkas både som klass 1 och 2 :D
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

Rieju drac med tk rör
Bild
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

vivacity sammar motor som speedfight
neos samma motor som aerox
stacker sammar motor som gillera runner
typhoon samma motor som gillera runner
dem här 4 mopparna går att hitta på blocket under 5000kr i fin skick
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

Fredd_e skrev:vivacity sammar motor som speedfight
eller area (exakt samma motor som aerox)

http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia ... 0.htm?aw=1

:D
Bild
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög

Inlägg av Wire booi_:D »

Riejuman skrev:
tompa221 skrev:kör på baotian :roll:
sämsta skräpet som någån sin gjorts.

Kör på en benelli
Hört att Benelli ska vara bra skit ;)
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

viinanen skrev:Och baotian avråder jag starkt från, vet inte om du tänker trimma men en otrimmad Baotian klass2 går 25. Precis 25, inte 26 och inte 27. 25.
Ok problemet är att jag bor i umeå och det säljs fan inte många bra moppar här nära, men vad är så bra med Aprilia SR50 med Ditech, blev sugen :D
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

Fredd_e skrev:vivacity sammar motor som speedfight
du vet att det inte är samma motor på neos och aerox för aerox har liggande minerelli (vätske kyld) och neos är det en luft kyld vet ej om det är samma motor som slider isf är det en stående minarelli
Bild
Användarens profilbild
floydei
Varnad

Inlägg av floydei »

Gilera Stalker är en riktigt bra och skön moppe.
Samt Beta ark.
Yamaha neos är också riktigt skön och bra !
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

pgo bigmax är ganska vanliga klass2, det är en minarellikopia ac på dem tror jag!:)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

viinanen: min kompis baotian är en otrimmad klass 2 moppe den går typ i 55 :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Anteee
Varnad

Inlägg av Anteee »

Om du bara ska trimma lite tex v ring och pluggar så rekomenderar jag inte ditech/purejet (direktinsprut) då de måste gameboy trimmas ibland även bara för att dra v-ringen :)

EDIT: Glömde, om du ska köra orginal är direktinsprutade helt magiska att köra! :)
Skriv svar