Tips för att gå fortare..

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög

Tips för att gå fortare..

Inlägg av juniorjesper »

Tjena, jag har en urpluggad MH Furia 02. Den är helt urpluggad. Men jag har antingen 12/65 eller 14/65 drevning. Den går 60..
Men jag tänkte köpa 12/52 drev. Tycker ni man ska köpa ett rör med sen?

Min kompis har 14/56 på sin urpluggade drac+tk och en annan 12/48 på sin Derbi..
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande
http://www.youtube.com/juniorjesper
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Är du säker på att den är helt avstrypt? Vet inte vart alla strypningar sitter på furia, men har en kompis som har en furia med org rör, och den gör iaf 70+

[spoiler]Behöver du delar till furia så har jag i princip ett komplett chassi utan motor[/spoiler]
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög

Inlägg av juniorjesper »

CaToXXo skrev:Är du säker på att den är helt avstrypt? Vet inte vart alla strypningar sitter på furia, men har en kompis som har en furia med org rör, och den gör iaf 70+

[spoiler]Behöver du delar till furia så har jag i princip ett komplett chassi utan motor[/spoiler]
Det är så att den klarar nog att gå snabbare med annan drevning, men den skulle varva sönder ifall jag skulle gasa på med den drevningen jag har nu, alltså i 60 varvar den typ fullt ut.

Och visst är det 420 kedjan jag ska ha??
Furia 02
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

juniorjesper skrev:
CaToXXo skrev:Är du säker på att den är helt avstrypt? Vet inte vart alla strypningar sitter på furia, men har en kompis som har en furia med org rör, och den gör iaf 70+

Det är så att den klarar nog att gå snabbare med annan drevning, men den skulle varva sönder ifall jag skulle gasa på med den drevningen jag har nu, alltså i 60 varvar den typ fullt ut.

Och visst är det 420 kedjan jag ska ha??
Okej, ja du kan ju skaffa 12-52 isf, eller skaffa ett framdrev med 2 kugg mer än du har nu bara, det lär göra ganska mycket.
Japp, 420 är standard på moppen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Dreva om och på med ett effektrör så får du mer fart ;)
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Re: Tips för att gå fortare..

Inlägg av Henke »

juniorjesper skrev:Tjena, jag har en urpluggad MH Furia 02. Den är helt urpluggad. Men jag har antingen 12/65 eller 14/65 drevning. Den går 60..
Men jag tänkte köpa 12/52 drev. Tycker ni man ska köpa ett rör med sen?

Min kompis har 14/56 på sin urpluggade drac+tk och en annan 12/48 på sin Derbi..
Tja, jag har också en MH Furia och jag hade 13/70 drevning på min och då gick den som ett skott, men sen bytta jag till 13/52 och då orkade den inte varva ut 4an/5an.
Nu kör jag med 11/52 och när den går bra så tycker jag att då går den riktigt bra, men oftast så uppför den sig väldigt konstigt och orkar knappt minsta lutning om jag inte ligger i 4an, så jag skulle nog köpa ett effektrör, men jag vet inte det är säkert bara min som är kass, så urpluggat org går säkert bra det med.

Och så ville du ha tips för att gå fortare, köp ett par bekväma skor så ska du få se på fart minsann!
Knallhatt.

"MoppeKillen97: men om man kör 30 moppe utan regskylt då går dom på det eller?"
Mura skrev:jag får rännskita av päron cider :D <3
Bild
Tobinmountain
Elmoped

Inlägg av Tobinmountain »

Har en furia 01 och i org avgaset så finns det en plugg i mynningen och i ljuddämparen. På vissa finns deti insuget också.
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög

Inlägg av juniorjesper »

Okej, jo den är helt avstrypt. Plugg borttagen i kröken och det finns ingen i ljuddämparen och avstrypt i luftburken :)
Tänkte det jag med, att jag vill inte ha för hög drevning heller så den inte "orkar", men nu axxar den iväg på några sekunder till 55 :P

Trimrör kommer senare in på sommaren eller något då jag också håller på att köra in den :P

Jo, jag tror det är 14mm förgasare på, (original)..
Furia 02
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

att den är så slö beror troligtvis på att det är för tung drevning. Kugga ner lite och på med ditt effektrör.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Köp 70 cc istället för rör, ger mycket bättre effekt och kostar ungefär lika mycket:)
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

david96 skrev:Köp 70 cc istället för rör, ger mycket bättre effekt och kostar ungefär lika mycket:)
+att det syns och låter mindre ;)
Skriv svar