HHR skrev:Oj, tackar så mycket för era kommentarer!
Har du gjort något på sistonde?
Jodå, har ett par rör som jag ska klippa ut och tejpa ihop och se vilket jag vill prova. Men jag lyckades råka koppla in det USB-minnet i en USB-port som var felkopplad... Så allt är borta
Tror jag minns exakt dock.
Annars väntar jag på ny spridare, ett par kolvar, en extra cylinder och en avgasfläns.
Det har jag beskrivit i tråden. Det beror på det experimentröret, det är för smalt = för varmt.
Avgastemperaturen är för hög så den glödtänder, eller skickar tillbaka brinnande pulser.
Under ruset kan man dra av tändhatten och den går lika "bra" ändå.
På grund av under höga varv gjorde den säkert samma sak och därför svarade den inte på tändjustering med det röret.
Märkliga saker som händer ibland. Men nya röret har det aldrig hänt. :)
Det händer mig med, ändå kör ja bara avstrypt och en Airsal T6 50cc cylinder, kan man motverka detta på något sätt?:)
Det har jag beskrivit i tråden. Det beror på det experimentröret, det är för smalt = för varmt.
Avgastemperaturen är för hög så den glödtänder, eller skickar tillbaka brinnande pulser.
Under ruset kan man dra av tändhatten och den går lika "bra" ändå.
På grund av under höga varv gjorde den säkert samma sak och därför svarade den inte på tändjustering med det röret.
Märkliga saker som händer ibland. Men nya röret har det aldrig hänt.
Det händer mig med, ändå kör ja bara avstrypt och en Airsal T6 50cc cylinder, kan man motverka detta på något sätt?:)
För din del är det nog bara luftskruven som behöver skruvas in lite, eller huvudmunstycket som är något litet.
HHR skrev:
Det har jag beskrivit i tråden. Det beror på det experimentröret, det är för smalt = för varmt.
Avgastemperaturen är för hög så den glödtänder, eller skickar tillbaka brinnande pulser.
Under ruset kan man dra av tändhatten och den går lika "bra" ändå.
På grund av under höga varv gjorde den säkert samma sak och därför svarade den inte på tändjustering med det röret.
Märkliga saker som händer ibland. Men nya röret har det aldrig hänt. :)
Det händer mig med, ändå kör ja bara avstrypt och en Airsal T6 50cc cylinder, kan man motverka detta på något sätt?:)
För din del är det nog bara luftskruven som behöver skruvas in lite, eller huvudmunstycket som är något litet.
Huvudmunstycket är perfa, stiftet är brunt och den går finfint på fullgas. Ska luftskruven skruvas inåt eller utåt? :)
Motorn har tyvärr bara snurrat ett dussintal varv i helgen för hand tyvärr. Har haft ett närvkliande oflyt hela tiden, så allt har tagit dubbelt så lång tid av någon anledning.
Nu ska jag bara leta reda på AUX 5 och AUX 6 på sprutet och koppla in fläktrelä på den ena och batterinivåvarningslampa på den andra. Allt är redan programmerat i mjukvaran.
Kortade magen och monterade 13 graders baffel på mitt gamla rör, nu ser det inte alls fucked up ut. Ser mycket potent ut. Sedan har jag byggt ett helt nytt rör med egna teorier, ser ännu bättre ut. Tror det kommer fungera grymt bra. Så det ska bli kul att se hur den går med dem sen. Avgastempmätare sitter på båda rören.
Har idag börjat få koll på läget och nu börjar den roliga mappningen - finmappningen. Låter gött som fan och bara skriker om maskin. Registret är hur bra som helst med mitt gamla rör med ny baffel. Effekten är inte så pjåkig, men jag är långt ifrån klar så det är ingen idé att lämna några siffror än. Har inte heller testat vilken växel som den lämnar mest på. Men effekten är höjd över hela registret jämfört med sist, vilket är trevligt.
Fortsättning följer. Kanske ställer fram kameran imorgon en liten stund i bänkrummet innan jag testar det andra röret.
Ska byta pumpen, sen får vi se vad jag kan få ut när jag byter bränsle. Men 22,2 hk med register är inte illa i vilket fall. Speciellt inte på en riktig bänk.
Klämspalten kan göras ännu mindre och ett snäppet vassare rör kan ge lite till. Men jag låter det vara nu.
Allt går enligt planerna för att nå mina 30 pollar.
david96 skrev:är de din egna bänk elr ?
sätt den 4-5 gånger redan
va kör du på för bränsle nu då ? och vad hade du tänkt byta till?
Hehe, det är nästan som min.
E85 just nu, hade med fördel kunnat köra på 98 oktan för att få upp avgastemperaturen som ligger nu på från 540 till 580 nu under en repa. Blev ingen skillnad med ljuddämparen på konstigt nog.
Men sen blir det en egenblandad racesoppa som jag har klurat på ett tag framöver.. Ska prova den i början på nästa vecka.
Senast redigerad av HHR den 12 maj 2012, 11:01, redigerad totalt 2 gång.
david96 skrev:är de din egna bänk elr ?
sätt den 4-5 gånger redan
va kör du på för bränsle nu då ? och vad hade du tänkt byta till?
Hehe, det är nästan som min.
E85 just nu, hade med fördel kunnat köra på 98 oktan för att få upp avgastemperaturen. Men sen blir det en egenblandad racesoppa som jag har klurat på ett tag framöver.. Ska prova den i början på nästa vecka.
david96 skrev:är de din egna bänk elr ?
sätt den 4-5 gånger redan
va kör du på för bränsle nu då ? och vad hade du tänkt byta till?
Hehe, det är nästan som min.
E85 just nu, hade med fördel kunnat köra på 98 oktan för att få upp avgastemperaturen. Men sen blir det en egenblandad racesoppa som jag har klurat på ett tag framöver.. Ska prova den i början på nästa vecka.
egenblandad racesoppa ?
tell me more
Vet inte ens om den funkar, tändningen måste orka också.
Time will tell.