Leta runt efter ett trimrör till den. En av mina kompisar har en Tomos han också och det blir ett skönt axx i. Fast fort går dom ju inte, han har fått upp den i 60 i nedförsbacke.DerbiKoffe skrev:Tjenare, en som kag känner har precis inskaffat en tomos klass 2 moppe som han vill trimma, undrar därför vad man kan göra med den för att få fart på den
Ta av avgasröret och kör min kompis har gjort det går i 70 på raka enda nackdelen är att de låter som fan :pDerbiKoffe skrev:Tjenare, en som kag känner har precis inskaffat en tomos klass 2 moppe som han vill trimma, undrar därför vad man kan göra med den för att få fart på den
Ahaja.. Hur tänkte du att man skulle lära sig om man inte får testa nångång?PhryxuZ skrev:Ta bort strypningarna kan ni börja med.
Det låter däremot lite som att ni borde lämna in den till en verkstad. Vet ni inte hur man trimmar en moppe skall ni inte göra det. Jag ser hellre att ni är på den säkra sidan. Visst, det kostar lite mer, men det lönar sig.
Okej, lite dumt svarat kanske, ursäkta för det.vicke xX SMT skrev:Ahaja.. Hur tänkte du att man skulle lära sig om man inte får testa nångång?PhryxuZ skrev:Ta bort strypningarna kan ni börja med.
Det låter däremot lite som att ni borde lämna in den till en verkstad. Vet ni inte hur man trimmar en moppe skall ni inte göra det. Jag ser hellre att ni är på den säkra sidan. Visst, det kostar lite mer, men det lönar sig.
Om den är 2T kan ni kolla efter strypningar i röret och sen kan ni dreva om den lite om det behövs.
Ja vi säger så.falkheden skrev:Ta av avgasröret och kör min kompis har gjort det går i 70 på raka enda nackdelen är att de låter som fan :pDerbiKoffe skrev:Tjenare, en som kag känner har precis inskaffat en tomos klass 2 moppe som han vill trimma, undrar därför vad man kan göra med den för att få fart på den
Hörrudu, hur fan går det egentligen? Den lär ju ha gått värre än en enbent hund? Inget som helst motstånd eller liknande..falkheden skrev:Ta av avgasröret och kör min kompis har gjort det går i 70 på raka enda nackdelen är att de låter som fan :pDerbiKoffe skrev:Tjenare, en som kag känner har precis inskaffat en tomos klass 2 moppe som han vill trimma, undrar därför vad man kan göra med den för att få fart på den
Hoppas du skojjar..falkheden skrev:Ta av avgasröret och kör min kompis har gjort det går i 70 på raka enda nackdelen är att de låter som fan :pDerbiKoffe skrev:Tjenare, en som kag känner har precis inskaffat en tomos klass 2 moppe som han vill trimma, undrar därför vad man kan göra med den för att få fart på den
Lovar går skit bra :p kan fixa en film imorgonvicke xX SMT skrev:Hoppas du skojjar..falkheden skrev:Ta av avgasröret och kör min kompis har gjort det går i 70 på raka enda nackdelen är att de låter som fan :pDerbiKoffe skrev:Tjenare, en som kag känner har precis inskaffat en tomos klass 2 moppe som han vill trimma, undrar därför vad man kan göra med den för att få fart på den
Finns ju inget motstånd isåfall
Det där tror jag vad jag vill på. En tvåtaktare går aldrig bra utan avgassystem.falkheden skrev:Lovar går skit bra :p kan fixa en film imorgonvicke xX SMT skrev:Hoppas du skojjar..falkheden skrev: Ta av avgasröret och kör min kompis har gjort det går i 70 på raka enda nackdelen är att de låter som fan :p
Finns ju inget motstånd isåfall
nae men ibland om du kollar mobilen eller så, var mer ett exempel på att den inte är gjord för så mycket hastighet..Gröngöling skrev:För det är ju jätteofta man släpper styret i farten...tS skrev:mor min har en Tomos som är drevad och troligen effektrör, går typ i 60 så testa de![]()
Skulle dock inte rekomendera att trimma mer för släpper man styret vobblar de som fan..
Låter jävligt dumt att släppa styret i fart för att sedan kolla bort från vägen och ner i mobilen?tS skrev:nae men ibland om du kollar mobilen eller så, var mer ett exempel på att den inte är gjord för så mycket hastighet..Gröngöling skrev:För det är ju jätteofta man släpper styret i farten...tS skrev:mor min har en Tomos som är drevad och troligen effektrör, går typ i 60 så testa de![]()
Skulle dock inte rekomendera att trimma mer för släpper man styret vobblar de som fan..