Sida 1 av 1

Yamaha Slider läcker bensin genom variatorn.

Postat: 5 april 2012, 00:06
av Hebbe
Tjena, när jag häller bensin in i vevhuset rinner det ut genom variatorn. Är det packningen mellan blocken som är dålig då?

Postat: 5 april 2012, 00:11
av Demuz
packboxarna som inte håller tätt eller har hoppat ur troligen, byt den så ska du se att problemet troligen är löst! :)

Postat: 5 april 2012, 00:17
av Hebbe
demmuus95 skrev:packboxarna som inte håller tätt eller har hoppat ur troligen, byt den så ska du se att problemet troligen är löst! :)
Okej, är det svårt att byta packboxar och var sitter dom?

Postat: 5 april 2012, 00:24
av Hebbe
Hebbe skrev:
demmuus95 skrev:packboxarna som inte håller tätt eller har hoppat ur troligen, byt den så ska du se att problemet troligen är löst! :)
Okej, är det svårt att byta packboxar och var sitter dom?
Nu kollade jag upp det. Om den bara trillat ur räcker de inte med att bara sätta tillbaka den så? Eller måste jag byta?

Postat: 5 april 2012, 00:24
av Demuz
Hebbe skrev:
demmuus95 skrev:packboxarna som inte håller tätt eller har hoppat ur troligen, byt den så ska du se att problemet troligen är löst! :)
Okej, är det svårt att byta packboxar och var sitter dom?


om du öppnar upp och plockar bort hela främre variatorn så ser du att packboxen sitter längst in runt veven som en tätning, den ska du försöka pilla lös och byta ut. och den kan vara lite pilligt å få ut den men det ska nog gå med lite tålamod och rätt verktyg.

Postat: 5 april 2012, 00:25
av Hebbe
demmuus95 skrev:
Hebbe skrev:
demmuus95 skrev:packboxarna som inte håller tätt eller har hoppat ur troligen, byt den så ska du se att problemet troligen är löst! :)
Okej, är det svårt att byta packboxar och var sitter dom?


om du öppnar upp och plockar bort hela främre variatorn så ser du att packboxen sitter längst in runt veven som en tätning, den ska du försöka pilla lös och byta ut. och den kan vara lite pilligt å få ut den men det ska nog gå med lite tålamod och rätt verktyg.
Okej, men om den bara trillat ut, måste jag byta den? räcker det inte med att bara sätta tillbaka den?

Postat: 5 april 2012, 00:29
av Demuz
jo då kan du ju testa och bara sätta tillbaka den men troligast är nog att den inte håller riktigt tätt.

Postat: 5 april 2012, 00:52
av Hebbe
demmuus95 skrev:jo då kan du ju testa och bara sätta tillbaka den men troligast är nog att den inte håller riktigt tätt.
Okej, tack för hjälpen. Blir att skicka efter : Kolv 70cc.
Nållager 10mm .
Packningsats.
Sportluft .
Bensinslang .
Svänghjulsmutter .
Tätring vänster .
Tätring höger.


Btw det kanske inte riktigt hör hit, men tror du ett urpluggat, ( öppnat med kap och tömt på allt) original rör blir bra till 70cc, 21mm gasare o lite annat? :) Ska bli stunt moppe :)

Postat: 5 april 2012, 00:55
av Demuz
Hebbe skrev:
demmuus95 skrev:jo då kan du ju testa och bara sätta tillbaka den men troligast är nog att den inte håller riktigt tätt.
Okej, tack för hjälpen. Blir att skicka efter : Kolv 70cc.
Nållager 10mm .
Packningsats.
Sportluft .
Bensinslang .
Svänghjulsmutter .
Tätring vänster .
Tätring höger.
Okej fint, hoppas det löser sig!

Postat: 5 april 2012, 01:00
av Hebbe
demmuus95 skrev:
Hebbe skrev:
demmuus95 skrev:jo då kan du ju testa och bara sätta tillbaka den men troligast är nog att den inte håller riktigt tätt.
Okej, tack för hjälpen. Blir att skicka efter : Kolv 70cc.
Nållager 10mm .
Packningsats.
Sportluft .
Bensinslang .
Svänghjulsmutter .
Tätring vänster .
Tätring höger.
Okej fint, hoppas det löser sig!
Tackar! :) Btw det kanske inte riktigt hör hit, men tror du ett urpluggat, ( öppnat med kap och tömt på allt) original rör blir bra till 70cc, 21mm gasare o lite annat? :) Ska bli stunt moppe :)

Postat: 5 april 2012, 01:02
av MrAndersson
De blir riktigt bra! Urpluggat original är skönast o stunta med!

Postat: 5 april 2012, 01:17
av Demuz
Håller med MrAndersson då orginalrören har ett rejält bottendrag när dom är urpluggade så kommer det nog å funka utmärkt till stunt! :)