Snälla hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
alphasimon
Elmoped

Snälla hjälp!

Inlägg av alphasimon »

Jag ska införskaffa en speedfight 2 x-race och ska dra v ringen och få dit ett trimrör men jag undrar om det bara är att ta ur strypningen ur röret sen bara smälla på det? skulle vara väldigt tacksam om någon hjälpte mig.
Användarens profilbild
waaze
Elmoped

Re: Snälla hjälp!

Inlägg av waaze »

alphasimon skrev:Jag ska införskaffa en speedfight 2 x-race och ska dra v ringen och få dit ett trimrör men jag undrar om det bara är att ta ur strypningen ur röret sen bara smälla på det? skulle vara väldigt tacksam om någon hjälpte mig.
Tja ,
Om du menar att du ska plugga ur effektröret så är det bara ta bort strypningen i effektröret ja.

tips, byt topic innan du får en varning eller liknande.
skööh
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

vet ej varför tråden var låst för vi ska altid säga till innan vi låser.

Svar på frågan:
Nej, men du gör som du skrev. ganska enkelt. sen får du ställa in förgasaren så att den går rent. med effektror så brukar det bara vara att höjja huvudmunstycket ca 15 storlekar. man får testa sig fram men ca 15 storlekar. gör du inte det så kommer du förmodligen tappa en hel del prestanda och den kommer ha chans för att skära.

finns guider på hur du gör detta.

Regel:

vi är hårda med rubriker(topic) här på forumet. om du tror att du kan ha "snälla hjälp!" så tror du fel. ska ge info om vad der handlar om.

så du byter INNAN ditt nästa inlägg här på forumet eller så låser jag tråden för dig. tips är att kolla igenom reglerna innan du svarar på detta :)

MVH
Skriv svar