Tjenare, Har nyss trimmat min moped vilket är en
Derbi Senda extreme sm-05
det som är gjord är,
Drevning 13/53
Svetsad blindtarm
mopeden går för tillfället inte och funderar på om det kan vara så att cylindern är skuren. ifall man kör med denna setup bör man då ställa upp olje pumpen eller är detta möjligt? och isåfall hur gör man?
ifall cylindern är skuren så funderar jag på att sätta på airsal 50 cc sport och undrar isf om man ska blanda i lite själv också och hur det ska gå till
dra av cylindern å kolla om det är ljupa repor är det de är den skuren jag själv skulle inte lita på olje pumpen då den är byggd för org cylindern men iumed att det är 50c sport så är jag lite osäker men kör lite av varje bättre att den går lite fett än för snålt å skär ihop å sen bytte du munstycken när du gjorde allt detta?
ts_jonte skrev:dra av cylindern å kolla om det är ljupa repor är det de är den skuren jag själv skulle inte lita på olje pumpen då den är byggd för org cylindern men iumed att det är 50c sport så är jag lite osäker men kör lite av varje bättre att den går lite fett än för snålt å skär ihop å sen bytte du munstycken när du gjorde allt detta?
jag bytte ej munstycke vid trim då motorn gick vad jag kunde känna bra utan blödder osv. men ifall man ska olje blanda kan man bara lägga i olja i tanken efte tankat eller lägger det sig ovanpå då bara lr?
du kan köra med oljepumpen om du bara ska ha 50cc sport, nästan som original cylindern men om du går upp till 70cc så blanda i tanken 2.5-3% tror jag det ska vara för 70cc och oljepumpen ger 2%. om du bara ställer in den bra så ska du se att den går fin fint
du menar för att han trippelposta? gnäll lika mycket på alla isåfall, han som hade den där unika mt5:an gjorde 5 i rad och senare 4 i rad och fick inte någon varning ens..
du menar för att han trippelposta? gnäll lika mycket på alla isåfall, han som hade den där unika mt5:an gjorde 5 i rad och senare 4 i rad och fick inte någon varning ens..
Du håller käft och läser reglerna!
Gissa engång vilket annat fel han gjorde än dubbelposta!
anton96 skrev:
det handlar delvis om trimmning dock
Bumpen var det nog han menade. anton96 och ateland, läs reglerna.
Moget att skriva att han ska hålla käft och läsa reglerna.. Kan inte Jonas fixa lite nya moderatorer/crews som inte är 96/97or?
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
anton96 skrev:
Moget att skriva att han ska hålla käft och läsa reglerna.. Kan inte Jonas fixa lite nya moderatorer/crews som inte är 96/97or?
Ja du bli crew själv då om du är perfekt...
Senså alltid orkar man inte hålla humöret då ingen föstår det finns regler!
Klagomål i pm tack.
Så då har mopeden blivit "lagad" det räckte med att vi drog ur den sockerbiten till tändningen så började mopeden brumma igen dock så är det inte så kul att köra utan tändning, blinkers, varningslampor osv. så jag skulle behöva hjälp med detta med kan någon svara på det i denna tråd eller ska jag göra en ny? kan det vara kablarna mellan tändlåset och sockerbiten eller är det säkert att det är tändlåset?