Tändkabel lossnar// Vobblande bakjul

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Tändkabel lossnar// Vobblande bakjul

Inlägg av Piitus96 »

Tjenare, har som sagt en Sachs Speedforce R, o nu till saken:

När jag är ute o kör så om jag kör på t ex ett fartgupp så ploppar tändkabeln ut ur tändhatten o moppen hackar o har sig, o måste då köra intill kanten o sätta dit den igen. Någon som har en idé på hur man får den att sitta som en sten, för jag har vridit i den i tändhatten som satan, hjälper inte.... :cry:

Har också ett bakhjul som typ rör sig som en åtta "8" när jag gasar o har han på centralstödet. Någon som vet vad felet kan vara? ska ändå ta av hjulet nu över lovet för att fixa ventilen som läcker, o har ett par nya bromsbackar eftersom de gamla ska bytas, förmodligen slitan. Någon idé om vad felet kan vara så att den vobblar så mycket?

Tacksam för alla svar!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

köp ny tändhatt / tejpa på den vita delen av tändstiftet så kommer den sitta bättre

det andra orka jag inte läsa riktigt...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Fredd_e skrev:köp ny tändhatt / tejpa på den vita delen av tändstiftet så kommer den sitta bättre

det andra orka jag inte läsa riktigt...
vf ska jag tejpa på den vita delen av tändstiftet om det är tändkabeln som lossnar ur tändhatten?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Douglasson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 20 oktober 2011, 22:51

Inlägg av Douglasson »

De lät konstigt att den hoppar ur så lätt... Är tändkabeln tillräckligt lång så den inte är spänd?
När älgen är blå, ja då är ölen kall!
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Re: Tändkabel lossnar// Vobblande bakjul

Inlägg av StylizhRazer »

Piitus96 skrev:Tjenare, har som sagt en Sachs Speedforce R, o nu till saken:

När jag är ute o kör så om jag kör på t ex ett fartgupp så ploppar tändkabeln ut ur tändhatten o moppen hackar o har sig, o måste då köra intill kanten o sätta dit den igen. Någon som har en idé på hur man får den att sitta som en sten, för jag har vridit i den i tändhatten som satan, hjälper inte.... :cry:

Har också ett bakhjul som typ rör sig som en åtta "8" när jag gasar o har han på centralstödet. Någon som vet vad felet kan vara? ska ändå ta av hjulet nu över lovet för att fixa ventilen som läcker, o har ett par nya bromsbackar eftersom de gamla ska bytas, förmodligen slitan. Någon idé om vad felet kan vara så att den vobblar så mycket?

Tacksam för alla svar!
fälgen är nog snee är det en fälg med såna däringa pinnar som det är på cyckel däck är det ett rent helevete men det går att fixa om det inte är det utan en fälg som de sitter på bilar så får du köpa en ny.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

Piitus96 skrev:
Fredd_e skrev:köp ny tändhatt / tejpa på den vita delen av tändstiftet så kommer den sitta bättre

det andra orka jag inte läsa riktigt...
vf ska jag tejpa på den vita delen av tändstiftet om det är tändkabeln som lossnar ur tändhatten?
ojsan då läste jag fel. som någon annan sa kolla om tändkabelen är för kort eller någon annars bara tejpa skiten det hade jag gjort :P
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 1 oktober 2010, 20:15
Ort: Höör

Inlägg av philip95 »

Tejpa :D Och om det inte hjälper så är den trasig.
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
wille yz85
Elmoped
Inlägg: 65
Blev medlem: 15 juli 2011, 19:08
Ort: åland

Inlägg av wille yz85 »

klipp av tänd kabeln typ 1cm från toppen och gänga i tänd hatten igen :D borde funka om inte din tändhatt är sönder
Skriv svar