SF2 startar ej,

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
mikkep123
Elmoped

SF2 startar ej,

Inlägg av mikkep123 »

TJena! Har införskaffat mig en moppe igen, kan va kul det med.

Moppen gick inte när jag tog hand om den, lite pill å den gick fast dåligt.

Jag köpte ny stage6 70CC cylinder och en 19MM förgasare till den och såg att CDI boxen är en stage6.

sen gick den en kortstund på tomgången och nästa dag då jag skulle fortsätta "projektet"
så vill han inte gå igång riktigt.

Den har gått igång på minimal tomgång ett par sekunder å sen dör den.
Nu går den inte alls och verkligen man spamm kickar så tänder den till men inte mer än så.

Jag har bytt tändstift, får gnista men tycker den inte verkar ok utan att det fattst lite så jag tog ner svänghjul å tändplattan å med smärjduk putsade av det å t-röd såg även att en isolering på tändningen var dålig så limma över där och då fick jag lite mer gnista men samma sak är det forfaranade spammkickande å den bara tänder till.

Stiftet blir ju då också svart å fuktigt efter allt kickande så bytte munstycke itill minsta jag har 80 och ingen skillnad.

Någon som har någon ide på va man kan göra eller vad det är som felar? köper helst inga dyra prylar då moppetiden egentligen är förbi och jag kör bil sen ett par år tillbaka men kan vara kul ibland här på landet ;)

Tack på förhand ! :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Välkommen till forumet mikkep123!

Din tråd har tyvärr hamnat i crossmoped / veteran delen. Men inga problem, jag flyttar den till scooter delen. ( 2T-S. Felsökning )

Inget du behöver tänka på, bara kör vidare.
Skriv svar