stående minarellimotor.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
speedfightrider
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 mars 2012, 13:22
Ort: falkenberg

stående minarellimotor.

Inlägg av speedfightrider »

tjena jag undrar vad en stående minarellimotor klarar av för rpm? för jag
jag tänkte nämligen sätta på ostrypt cdibox/stage 6 pro replica rör/sport koppling/dra v-ringen och undrar om orginal vevpartiet klarar av de?

vill nämligen inte förstöra moppen, vore tacksam om ni svarar. :D
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

det är lugnt
Mura Got Blunt?
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Det där är inga problem alls för veven, kör på bara.

Originalveven klarar rätt mycket, en duglig sport 70kubbare, ny variator m.m ska den lätt palla ifall du ska trimma mera, smäll inte på en Stage6 Racing och ett C16 eller liknande bara..
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

fungerar fint
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

vanligtvis e det inte veven som far först :wink: org veven pallar mycket mera än man kan tro
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Skriv svar