Sida 1 av 1

Jetforce Avgassystrem (Igen)

Postat: 19 mars 2012, 14:36
av Ra7x
Hej alla Twostrokers, jag har gjort en liknande tråd förr. Nu har jag bestämt mig att jag ska köpa ett ZX-R.

Jag har en 2007 Jetforce C-Tech, o-trimmad. Så ska den förbli framtill sommaren förmodligen. ( jag vill se hur polisen i trakten reagerar på ett rör på min moped, kommer att köra strypt så klart. Om dem bara frågar om CE-bevis och inte testar farten så kommer jag att trimma, men det är senare. )

Men nu till min fråga haha, måste jag ändra något på mopeden om jag lägger på röret ? eller kan jag köra helt originalt ? ( helt logiskt borde det inte det men jag vill bara fråga :) )

Postat: 19 mars 2012, 14:38
av streamjr
nytt munstycke :)

Postat: 19 mars 2012, 14:45
av Fredd_e
sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.

btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...

Postat: 19 mars 2012, 17:24
av Ra7x
Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.

btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )

Postat: 19 mars 2012, 17:29
av Roxxen96
Ra7x skrev:
Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.

btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)

Postat: 19 mars 2012, 17:46
av Ra7x
Roxxen96 skrev:
Ra7x skrev:
Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.

btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)
Ska ske ;) men hur många storlekar ska jag gå upp ?

Vad blir toppfarten :?:

Postat: 19 mars 2012, 17:50
av HasSse666
Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev:
Ra7x skrev: Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)
Ska ske ;) men hur många storlekar ska jag gå upp ?

Vad blir toppfarten :?:
ca 5strl toppfarten ca 45...

Postat: 19 mars 2012, 17:52
av Ra7x
HasSse666 skrev:
Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev: Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)
Ska ske ;) men hur många storlekar ska jag gå upp ?

Vad blir toppfarten :?:
ca 5strl toppfarten ca 45...
Tack that's what i wanted to hear :D

Postat: 19 mars 2012, 18:12
av Ra7x
Har tänkt att köpa till detta vad tros ?
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1639

Postat: 27 mars 2012, 06:26
av Ra7x
Är det nödvändigt att byta munstycke?

Postat: 27 mars 2012, 06:56
av Roxxen96
Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!

Postat: 27 mars 2012, 11:29
av Ra7x
Roxxen96 skrev:Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!
Gjort, vad händer om jag inte ändrar munstycke ?

Postat: 27 mars 2012, 14:33
av Riejuman
Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev:Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!
Gjort, vad händer om jag inte ändrar munstycke ?
får för lite bensin och kommer troligt vis att skära efter ett tag

Postat: 27 mars 2012, 19:36
av PGO-Smurf
Eller så smälter kolven, det hände hur många gånger som helst på min honda dash 125 som jag toktrimmat i Thailand innan jag lärt mig nog bra thai för att få min meck att hajja vad jag menade!

Sen så får man inte byta till ett trimrör även fast det är godkänt, ska man göra det rätt krävs ombesiktning för att helhetsgodkännandet skall gälla!

Postat: 27 mars 2012, 19:49
av potog
Riejuman skrev:
Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev:Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!
Gjort, vad händer om jag inte ändrar munstycke ?
får för lite bensin och kommer troligt vis att skära efter ett tag
eller så går den lite tunt..

kommer antagligen inte skära om du har separat olja ;)