munstycke

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

munstycke

Inlägg av draceN96 »

tja jag har en vivacity med : tungrevikter, dragen v-ring resten orginal. (dock hemma byggd ljudämpare...
frågan är tänkte sätta på effektrör elle kapa blindtarmen. jag vill ha mer styrka toppfarten är perfekt.. jag vill kunna stunta bättre alltså mer styrka.. behöver jag byta munstycke då? kan jag göra på ngt annat vis isåfall. vad är era tips? :D vill helst slippa munstycke byte.
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
nAn
Svårstartad skrothög

Inlägg av nAn »

Hej,
jag har också en viva. Jag ville börja stunta så jag lånade ett Tecnigas Next R rör av en polare. Effekten var fan enorm ._. toppfarten höjdes typ bara 5 km/h men axxet var mycket bättre än förväntat. Jag rekommenderar iaf det röret :) Det är billigt också och jag behövde inte byta munstycken!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

klart du behöver byta munstycke?

släng på valfritt rör. gärna något "mellanvarvigt" :)

sen får du ställa in den med munstycken och det där..
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

GRYMT!

Inlägg av draceN96 »

ok tack för GRYMT tipps , ehm är det effektröret pluggat? så man måste plugga ur det? fråga han om han har pluggat ur det? :D
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: GRYMT!

Inlägg av Roxxen96 »

draceN96 skrev:ok tack för GRYMT tipps , ehm är det effektröret pluggat? så man måste plugga ur det? fråga han om han har pluggat ur det? :D
Ett effektrör är alltid pluggat när det kommer ifrån fabriken, då måste man dra den själv. Om du köper det beggat så är pluggen troligen redan borta.. ;)
Skriv svar