Har nu hållt på i tre dagar, kickat så fotsulorna blöder och laddat batteriet ett tusental gånger men f*ttmopeden är omöjlig att få igång. Det är en SYM Jet Basix, 07:a, otrimmad. Fungerade strålande när den ställdes av i vintras men strejkar nu.
Den startar NÄÄÄÄSTAN varje gång jag försöker. Bytt batteri och tändstift. Fräsch bensin. Servades i oktober. Någon som har tips? Vill helst slippa knuffa bort skräpet till min lokala verkstad. /Carl
Aprilia SR 50 R Factory -08
Aprilia SR 50 DiTech -01
Jajemen, har prövat såväl med som utan startgas. Sjukt frustrerande att den strejkar.
Funderar dock lite på en sak, hade tidigare en Baotian Classic där det fanns en liten vakuumslang inne i serviceluckan. Sög man i den slangen rann det ner bensin i förgasaren och moppen gick att starta efter vinterförvaring, finns det något liknande på Sym?
Aprilia SR 50 DiTech -01
Gnista har jag. Hur kollar man om den får soppa? Lossade bensinslangen och det rann ut en del, så jag antar att den får soppa... den gick ju igång för en stund sedan men dog efter ~45 sek.
Aprilia SR 50 DiTech -01
OK, testar det om en stund. Soppa tankade jag fullt, V-Power, när jag ställde av den och tanken e fortfarande full!
Juste, kollade luftfiltret igår. Hela luftburken var full med bensin... torkade ur, gjorde rent och satte tillbaka. Kan det ge någon idé om varför moppen vägrar starta?
Aprilia SR 50 DiTech -01