få av kopplingsklocka!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

få av kopplingsklocka!

Inlägg av HasseMan »

tja undrar hur man får av kopplingsklockan! har försökt med att hålla emot och sådana saker men inget funkar för mig :( någon som har nått tipps på hur jag ska göra?
har en slider 09 om de spelar någon roll :)
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av elias96sandberg »

andvänd en mutterknackare :)
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

elias96sandberg skrev:andvänd en mutterknackare :)
har tyvär ingen :(
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av elias96sandberg »

HasseMan skrev:
Har du ingen kompis som kan låna ut en :) jag hade inte en heller innan men då lånade jag grannens :)
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

elias96sandberg skrev:
HasseMan skrev:
Har du ingen kompis som kan låna ut en :) jag hade inte en heller innan men då lånade jag grannens :)
har inga grannar :( nej men aa de kan ja nog ta och göra :)
ÖÖÖUEEEEE
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

Är muttern rundad eller får du inte av den pga av att du inte får något fäste i koppling klockan så du inte kan dra av den?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag rekommenderar att du använder dig av en oljefilter avdragare och en person som håller den och du drar av muttern.
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

DerbiMoppe skrev:Är muttern rundad eller får du inte av den pga av att du inte får något fäste i koppling klockan så du inte kan dra av den?
nepp inte rundad har när man snurrar på klockan så snurrar ju bakhjulet och jag har försökt med att min kompis håller fast i klockan och jag skruvar men den vägrar ge sig :(
ÖÖÖUEEEEE
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

HasseMan skrev:
DerbiMoppe skrev:Är muttern rundad eller får du inte av den pga av att du inte får något fäste i koppling klockan så du inte kan dra av den?
nepp inte rundad har när man snurrar på klockan så snurrar ju bakhjulet och jag har försökt med att min kompis håller fast i klockan och jag skruvar men den vägrar ge sig :(
brukar göra så här på min aerox : jag tar en sån där elektrisk mutteravdragare sen tar jag och ber en kompis att knipa bak bromsen som fan och sen trycker du på knappen på mutterdragaren så är den av.

om du inte har en elektrisk mutter dragare så kan du trä ett rep eller spännband i genom hålen i klockan och sen runt bak dämparn.

sitter på mobilen så bjuder på stav fel
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Du kan inte spänna bakbromsen som F*n och sedan försöka "knack, slå" bort den? Försöka lite med samma taktik som en mutterdragare har :)
Skriv svar